Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Martin Sønderskov Nielsen

bruger siden
11-12-2004

01-05-2005 kl. 13:48

Opel Zafira er som sådan en god bil. Den har jo været startskudet til alle de der MPV-biler. Den er meget flexibel og praktisk. Den kører ganske fint siger eksperterne. Men der er en ting du skal være opmærksom på. Det er, at den skal have fået skiftet tandremmen. Det er meget vigtigt. Det er dens svageste punkt lige umiddelbart. Med mindre det er med 2,2 motoren. Den har kædetræk. Hvis den ikke er skiftet bør du kræve at få den skiftet på forhandlers regning. Og hvis han ikke vil det, finder du bare en anden. Men vær kræsen, der er mange af dem på brugtmarkedet. Det er bare mit råd. Held og lykke! Martin

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

bruger siden
11-12-2004

01-05-2005 kl. 13:50

Forresten tror jeg det er den bedste i det prisleje. Ellers ryger du en del over 300,000 kr hvis du vælger toyota Corolla Verso.

Kim Kristensen

Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004

02-05-2005 kl. 13:25

www.dinside.no advare de ligefrem mod Zafira på baggrund af resultatet fra syn af tre år gamle biler i Sverige, hver tredje Zafira blev kasseret til syn. Måske lidt voldsomt ligefrem at advare mod bilen, men det peger da på at der er andre MPV’er som er langt mere slidstærke for der var ingen andre treårige biler overhovedet (uanset størrelse, mærke eller type) der gjorde det dårligere. Men den kører godt og ikke så højhusagtigt som mange andre MPV’er, det samme gør Honda Stream også så jeg vil mene at den er værd at tage med i overvejelserne……..Med venlig hilsen Kim

Profil slettet

Profil slettet

14-10-2005 kl. 22:22

Vi har lige købt en zafira, tidligere havde vi en Peugeot 406, så jeg har lidt svært ved at vænne mig til knirkelyde,resonans, og i det hele taget støj i kabinen.
Især omkring 2400 omdr er der resonans op igennem karossen.En venlig hilsen fra Kenneth.