Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

18-08-2011 kl. 19:32

Det er rigtigt at metallak holder bedre, men når det er sagt, så kan du få en behandling til eks. røde biler hvor lakken står som ny selv efter 10 år. Så man kan ikke sige at det ene er bedre end det andet.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

18-08-2011 kl. 20:24

Alice Blue er ikke en metallak. Du kan bladre frem til de forskellige farver i Kias online-katalog her:

http://ipaper.ipapercms.dk/KiaMotorsDanmark/Picanto2011/

Vh Anders :-)

Profil slettet

Profil slettet

18-08-2011 kl. 21:57

Hvis du kun skal beholde bilen i 3-4 år er det sikkert lige meget med en lakbehandling, men det siger man jo også om rustbeskyttelse.

Prisen vil jeg tror ligger på ca. 2000 kr for en lakforsejler behandling.

Profil slettet

Profil slettet

19-08-2011 kl. 07:18

Jeg er ret overbevist om at der er stor forskel på det Sonex produkt og den lakbehandling forhandleren kan tilbyde ?

Jeg kender ikke til selve behandlingen, men den gives kun den ene gang og holder som sagt i mang mange år, det Sonex gør er at beskytte lakken med en hinde og jeg tror bare ikke det er helt det samme, men om den er lige så god som det forhandleren tilbyder ved jeg ikke ?

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

19-08-2011 kl. 09:41

Jeg er altså ikke heeeelt enig med de andre på dette punkt.

Jeg mener ikke der er belæg for at påstå at nye røde og hvide biler ikke falmer.

Det der får lakken til at falme er solens UV-stråling, hvis din bil (uden metallak) holder parkeret udenfor altid, ja så er jeg overbevidst om at den VIL falme, uanset hvilke voks- eller andre produkter man smører på.

Det er det samme der sker med et træbord der står inde i huset i solen, det ændrer karakter med tiden (på et træbord, er det dog tit pænere :-)

Dette indlæg blev 19-08-2011 09:42 redigeret af dets forfatter.