Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

29-06-2011 kl. 18:04

Du må være meget uheldig og skrive at danske værksteder er dårlige, er dybt useriøst, der er mange som gør ndet rigtig godt, men få der ødelægger det for de andre.

Jeg er aldrig bleven snydt på den måde og jeg kender altid en ca. pris før de går igang med min bilen og den holder, ellers ringer de til mig índen de udfører arbejdet.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

29-06-2011 kl. 22:11

Kedelig historie...
Men det er jo svært at bedømme når man ikke ved præcist hvad der er aftalt.
Er der aftalt at værkstedet skal lave service og udbedre fundne fejl? (det ligger vel underforstået at fejl skal udbedres??) For så har mekanikeren vel gjort det han skulle (selvom han klart burde oplyse om regninger i denne størrelse på forhånd).

På en gammel bil som denne er det ikke urealistisk at calibre skal skiftes.
Hvis i ikke kan kan få udleveret de brugte calibre, kan i ihvertfald checke om der er sat nye på!!

Ps.
Personligt aftaler jeg en ca. pris på forhånd og understreger at går de udover det service der er aftalt, SKAL der ringes til mig inden de gør noget.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

30-06-2011 kl. 09:59

Martina Nielsen skrev:

Mekanikeren påstår at bremsekalibre bag skulle skiftes fordi håndbremsen hang i en ødelagt gummimanchet ved baghjulene, er dette ikke blot tågesnak fra en skruppelløs mekaniker?

Hej Martina.
Det er selvfølgeligt ærgeligt at få en regning på 12kilo.
Det er også ærgeligt at i, efter hvad du skriver, ikke har bedt mekanikeren om et tilbud inden rep.

Men prøv lige at vende situationen om på hovedet:
Hvordan ville du have det hvis du feks. kørte på ferie og så bremserne svigtede og i kørte galt i bilen ?

Ville du så ikke kritisere værkstedet for ikke at have ordnet bilen ???

At bremserne virkede på et givent tidspunkt, er jo ikke det samme som at de er sikkerhedsmæssigt som de skal være, vel ?

Tro mig, visse værkstedskunder kan være nogle forbandede røvhuller :-)

Benny Due

Benny Due
bruger siden
09-10-2003

30-06-2011 kl. 14:01

Nyd turen til tyskland, men vær forberedt på at der også der er værksteder af svingende kvalitet,du sparer naturligvis nogen kroner, men så husk lige at lade være med at brokke når skatterne i danmark stiger, du har selv været med til at sende pengene ud af landet!

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

08-07-2011 kl. 13:28

Lars Thomsen skrev:

Jeg må desværre give dig ret i at du er blevet godt og grundigt snydt.

Et lignende stykke arbejde på vores autoriserede vw værksted ville koste maks 10.000,- alt inklusive.

At din mekaniker har skiftet kalibre bag blot fordi en enkelt gummimanchet er defekt er ganske enkelt bedrageri. Du burde forlange at få de udskiftede dele udleveret.
.....
Min mistanke er at han har solgt de udskiftede dele videre til egen fortjeneste.
.....
Desværre for dig er det nemt at blive snydt på et uautoriseret værksted.
....

Det rigtige ville være du fik refunderet minimum halvdelen af værkstedsregningen men med fdms manglende interesse er det nok ikke videre sandsynligt desværre.

Synes godt nok du strammer den her Lars.
Du sidder hjemme foran skærmen, uden at have den mindste indsigt i, hvad der er foregået, udover trådstarters forklaring!
Alligevel konstaterer du uden at blinke at hun er blevet snydt, at de udskiftede dele sikkert er solgt videre, at det var billigere på dit autoriserede værksted.
Temmelig tyndt...

Ps.
Måske er hun blevet snydt, måske er hun bare en kunde med en skodbil, der fik lidt tiltrængt rep.
Problemet for os her er at vi ved det ikke, så kategoriske meldinger: Nej tak...

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

08-07-2011 kl. 22:53

Lars Thomsen skrev:

Jeg er helt uenig med dig T I ....

Hvis du læser tråden oplyser brugeren at bilen fungerede perfekt før service.

......

Jeg skriver min vurdering ud fra mange års erfaring med mærket hvem der er mest useriøs af os to må andre evt. kommentere.

........

Martina kunne derfor have sparet en formue ved at benytte et autoriseret værksted som har forstand på vw og med fuld garanti på alt udført arbejde.

Ok, så behøver jeg fremover ikke at køre på værksted, jeg kan bare skrive mit indtryk af min bil i en besked til dig, så kan du stille diagnosen uden overhovedet at se bilen
(fakta her er at ingen af os ved hvad der er foregået, så det er måske lidt svært at udtale sig så skåsikkert!!)

Se det er useriøst efter min mening, uanset din kæmpestore erfaring....

Men det kræver jo ikke det store at se at din mission her er at forklare at hun bare skulle have kørt til aut. værksted, så havde alt været godt (og billigt)

Ps.
Er enig i at værkstedet bør kontakte kunden inden man udfører arbejde for større beløb (men her ved vi igen ikke hvad kunden har aftalt!)