Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
18-06-2011 kl. 15:10
f.eks.
Er bilen billig i forvejen? Har forhandleren haft bilen stående længe.? Hvad er det for en bil? osv..
Hvor meget har du i tankerne at få slået af prisen?
Dine evner til at forhandle betyder også noget.
Men et sted mellem 0 og 20.000 vil jeg tro. Men sats mere på at bilen er så klar som muligt. evt tandremsskift, service, vinterhjul eller lign.
T i
bruger siden
17-06-2006
18-06-2011 kl. 15:41
Er det en forhandler der sættes "skarpe" priser for at sælge bilerne relativt hurtigt eller er det en der går efter højere pris, er du god til at forhandle etc.
Men som udgangspunkt skal du have rabat, hvis du kun kommer med kontanter. Jeg vil tro at 10k +/- er inden for rækkevidde, men hvis du alligevel skal have noget udstyr/rustbehandling eller lignende kunne det være en ide at forhandle det med, da det koster forhandleren mindre end du selv skal betale, så du vil kunne få mere for pengene.
T i
bruger siden
17-06-2006
19-06-2011 kl. 14:34
Lasse Hedegaard skrev:T l skrev:
Men som udgangspunkt skal du have rabat, hvis du kun kommer med kontanter.
Det tror jeg ikke du har ret i. Da de tjener på finansiering, så kan de give mere rabat her, end hvis du betaler kontant. En forhandler bekræftede dette forleden. Han spurgte hvordan vi ville betale, da jeg forsøgte at få prisen ned - og nævnte, at han ville kunne give mere, hvis vi fik den finansieret hos ham.
Med "kontantrabat" tænkes nok mere på forskellen mellem at betale med det samme, eller få en faktura, hvor man fx betaler (hele beløbet) 30 dage efter.
/Lasse
Det jeg mente var at han ikke skulle tage en bil i bytte og at han derfor godt kunne regne med noget rabat. Det er rigtigt at der måske kan være lidt i forbindelse med finansiering (men ret marginalt)
Profil slettet
20-06-2011 kl. 20:03
T i
bruger siden
17-06-2006
20-06-2011 kl. 21:23
Martina Nielsen skrev:
Bilen koster det den koster !!
Hvis du absolut skal prutte bør du gå udenfor eller besøge Hjallerup Marked.
Bilsælgerens yndlingskunde??
De færreste biler sælges i dag til listeprisen, men der er jo ingen der tvinger dig til at spare.
Så betal bare det den koster (evt. kunne du også tilbyde at betale nogle tusinde ekstra, det ville sælgeren/forhandleren uden tvivl blive glade for)
Fik lidt over 10% i rabat på mit seneste bilkøb (og de tjente stadig på bilen).....