Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Hamza Munir

Hamza Munir
bruger siden
17-07-2009

23-05-2011 kl. 19:19

Du skal gå til flere forskellige forhandler og snakke om prisen. Har selv lige købte en Suzuki swift 1.2 GLX som koster 181.000 kr jeg fik den for 170.000 og 4 stk vinterdæk oveni ;) så skodaen burde give mere men det er lettere at forhandle ved at vælge udstyr istedet for at gå ned i pris på bilen

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

24-05-2011 kl. 21:54

Forhandlede 21k i rabat på en ny Skoda Fabia 1,6tdi Ambiente uden ekstraudstyr sidste sommer.
Så vil mene at 25-30 er inden for rækkevidde, hvis du får en god pris.
Kontakt forskellige forhandlere og forhandl (nævn andres gode tilbud), du skal ikke acceptere et nej til rabat, så er det bare at få fat i næste forhandler.

Dette indlæg blev 24-05-2011 21:54 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

24-05-2011 kl. 22:37

Thor S skrev:
T l skrev:
Kontakt forskellige forhandlere og forhandl (nævn andres gode tilbud)

Dette synes jeg egentlig man skal være forsigtig med da jeg synes det er rigtig dårlig stil. Jeg arbejder som sagt selv som sælger og jeg hader når mine kunder ringer ind og siger de lige har indhentet et bedre tilbud hvor de sparer, fx 500-1000kr om måneden og så spørger jeg om jeg kan matche det. Det er fint at ville spare penge men at gøre det på den måde er ulækkert. Jeg virker nok til at overreagere, men det er virkelig belastende når ens kunder kører den slags skyts ind - i de fleste tilfælde har jeg bare lyst til lade dem tage det nye tilbud og så må de se om den service de efterfølgende får er på højde med min.

Så det synes jeg bestemt man skal være forsigtig med at gøre, de fleste sælgere bryder sig ikke om det.

Når jeg hander bil tænker jeg da først og fremmest på at jeg kan få det bedste tilbud og den bedste pris. Sælgers holdning til salget er efter min mening ligegyldig - enten vil han sælge, ellers vil han ikke. Og det at man forhører en sælger om han kan følge det tilbud man har fået er da en indikation fra kunden om at man gerne vil handle med sælger, og er tryg ved denne, hvis han kan matche tilbuddet.

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

25-05-2011 kl. 09:52

Thor S skrev:
T l skrev:
Kontakt forskellige forhandlere og forhandl (nævn andres gode tilbud)

Dette synes jeg egentlig man skal være forsigtig med da jeg synes det er rigtig dårlig stil. Jeg arbejder som sagt selv som sælger og jeg hader når mine kunder ringer ind og siger de lige har indhentet et bedre tilbud hvor de sparer, fx 500-1000kr om måneden og så spørger jeg om jeg kan matche det. Det er fint at ville spare penge men at gøre det på den måde er ulækkert. Jeg virker nok til at overreagere, men det er virkelig belastende når ens kunder kører den slags skyts ind - i de fleste tilfælde har jeg bare lyst til lade dem tage det nye tilbud og så må de se om den service de efterfølgende får er på højde med min.

Så det synes jeg bestemt man skal være forsigtig med at gøre, de fleste sælgere bryder sig ikke om det.

Ja, synes da helt klart at du overreagerer: kan ikke se hvor "ulækkert" det er at forsøge at finde den bedste pris på en ny bil.
Min erfaring er at man stort set aldrig får den bedste pris til at starte med og at sælger som regel kan finde mere rabat, når der er andre sælgere der kan levere til en bedre pris.
Du lyder nærmest som om der bør være følelser involveret i en bilhandel ( kunden er sin sælger "utro" ved at spørge om pris andre steder?) ;-)
Efter min mening er det en ret kold kalkule af, hvor man finder det bedste tilbud målt på kroner og øre, især på en ny bil, hvor man har fabriksgaranti og ikke skal tænke på værdien af den enkelte forhandlers reklamationret.
Så man skal selvfølgelig altid være høflig (og ikke provokere med andre tilbud), men det skader ikke at sælger ved, at man ikke nødvendigvis bare siger ja tak til det vedkommende tilbyder.

Dette indlæg blev 25-05-2011 09:53 redigeret af dets forfatter.