Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

BP .

BP .
bruger siden
25-05-2006

22-05-2011 kl. 20:46

Hej
Ja det er rigtigt kørecomputeren viser altid et forbrug der er lavere end det reelle. Jeg har erfaring fra både Skoda og vw. De viser alle 1-2 km/l for meget. Prøv at tanke helt op et par gange og regn så forbruget ud !!
Forhandleren kan i justeret computeren med jeg mener + / - 15 %, men det er de ikke glade for at gøre, da det jo ser flot ud med et lavt forbrug.
Jeg har justeret min 10 % ned så passer det,

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Carlo Grevy

Carlo Grevy
bruger siden
05-05-2008

30-05-2011 kl. 12:58

Kørecomputeren i en Passat viste lidt mindre, end jeg brugte. Det er dog enkelt at finde reelle km/l ved at regne forburg ud, hver gang man fylder op. Man skal nok gøre det flere gange, så man har gennemsnit over flere tanke, for der kan være flere liter i forskel pr. optankning. Sammenligner man så med, hvad computeren havde udregnet forbruget til på de samme antal liter og tankninger, så kan man udregne en procentvis forskel, som man kan bruge i fremtiden.

Peter Jørgensen

Peter Jørgensen
bruger siden
15-08-2006

29-10-2011 kl. 17:10

Hej

Beklager at åbne en halvgammel tråd, men kunne huske at den var der.... og nu har jeg endelig taget mig sammen (læs: husket at nulstille computeren!) til at checke.

Har lige lavet en kontrol; fyldt tanken og målt efter ca. 750 km kørsel, og sammenlignet med hvad computeren sagde.... Tank målingen sagde 12,49 km/l og computeren sagde 8,0l /100km = 12,5 km/l. Det er da ret præcist (bilen er en Mercedes E280CDI fra 2006).