Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
14-04-2005 kl. 21:09
Profil slettet
15-04-2005 kl. 02:12
Men som der også bliver påpeget så rammer du nok kun 20km/l i en 1,9 TDI...
Designet vil jeg slet ikke kommenterer, 'different strokes for different folks', som man siger.
Der er nok ikke så meget andet for end at komme ud og prøvekøre dem begge, snak med forhandleren og prøv at se om du ikke kan låne bilen over en weekend e.l.
Held og lykke med købet.
PS: 2,0 TDI'en kan chippes til 170 hk uden problemer, og 1,9'eren kan efter signende sagtens klare 130 hyppere.
Thomas Olsen
bruger siden
07-08-2003
15-04-2005 kl. 13:02
Desuden valgte jeg Altea´en fremfor C-MAX pga. sikkerhedsydstyret er i top. ESP var ikke standard hos C-MAX, da jeg købte bil.(Ved ikke om det er det idag, mener det ikke). For økonomiens skyld vil jeg anbefale 1.9 tdi - da man i 2.0´eren hurtigt får en tendens til "sporty" kørsel. Ved blandet(mest "sporty" by) kørsel går min Altea ca. 14 km/l - går det ligeud på motervej og i alm. tempo er det ca. 19. Højere er jeg altså ikke kommet op - man kan ikke lade være at være "sporty"!! For at optimere den "sporty" følelse kan man tilføje Sport Up pakken - og måske en lille chip der giver 170-180 hk og ca. 380-400 Nm. Hvilket kun kan anbefales - hvis man er til den slags :-) Vælg med hjertet og snup en Altea..
René Valin
bruger siden
01-02-2004
05-06-2006 kl. 10:51
Profil slettet
25-06-2006 kl. 20:05
Jeg er en lykkelig ejer af sådan en Ford Focus C-max og jeg vil til en hver til råde dig til at købe den fremfor altea! - Hvis du prøver at "frikøbe" de biltest der er her på siden vil du finde udaf at den er den bedste og mest roste vil i MPV-klassen. Derudover er fordi billig i service og reservedele og den har et utrolig højt udstyrsniveau i Ghia og samtidig koster yderligere udstyr ikke ret meget- fx. læderindtræk 9.000 - soltag 4.000 - bluetooth 3.000 osv.! - jeg ville også sige at du skal vælge 1,6 med CVT gear (aut) det er altså bedre end DSG og hvad det nu hedder fordi det er et såkaldt milliongear ligesom på lexus! Mht. støjniveau så er det meget lavt i C-max, der er ingen varerums-rumlen eller vindstøj og man kan skal lytte godt efter hvis man skal høre at det er en diesel.
Profil slettet
27-06-2006 kl. 02:00
Jeg vil vælge Alteaen hvis jeg var i dine sko. Vi har en 1,9 tdi med traditionel gear og konen pendler 2x150 km om dagen så brændstoføkonomien er essentiel. Jeg havde selv kik på en 2,0 med DSG, men der er for stort forskel i brændstoføkonomien kontra 1,9èren. Har haft Ford en gang den begynde at ruste efter 4 år. Det bliver man hurtig træt af.
Mvh Peter