Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Gert Smed
bruger siden
13-08-2007
14-05-2011 kl. 15:07
Nu ved jeg ikke hvilken bil du har kørt før, men hvis du kommer fra en 2,0 tdi. 105hk så vil jeg tro du vil opleve en forskel, jeg vil mene der føles mere træk i en 2,0 tdi. frem for en 1,6 commonrail selv om de begge har 105hk. moment kurven er mere flad i en commonrail (trækker over et større område) end den er i Tdi (trækker hårdt men flader hurtigt ud).
Profil slettet
14-05-2011 kl. 16:50
Gert Smed skrev:
Nu ved jeg ikke hvilken bil du har kørt før, men hvis du kommer fra en 2,0 tdi. 105hk så vil jeg tro du vil opleve en forskel, jeg vil mene der føles mere træk i en 2,0 tdi. frem for en 1,6 commonrail selv om de begge har 105hk. moment kurven er mere flad i en commonrail (trækker over et større område) end den er i Tdi (trækker hårdt men flader hurtigt ud).
Profil slettet
14-05-2011 kl. 16:56
kenn christoffersen skrev:Gert Smed skrev:
jeg er helt enig i gert smed.
men du kan jo ikke forvendte en lynhurtig bil og så samtidig kører super langt på literen.og nu er det så jeg spørger om du sidder og træder og slipper spederen hele tiden ved jævn kørsel for det sluger at gøre sådan men 18 km pr ltr er fint syntes jeg.
jeg er selv meget opmærksom på hvor meget jeg vipper med foden for at holde en ens hastighed.tjek evt dæktrykket.