Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

12-04-2005 kl. 20:04

Dejlig bil med rigtig mange km. i motor - hvis den er passet ordentlig.
Min egen 2/96 med snart 300000 km. har altid fået skiftet olie/filter for hver 15.000 km. Shell 5/40. Der kan være rust i bagklap - det er der på rigtig mange ved den indv. nederste sealing - motorhjælm i siden mod skærm hvor der også kan være fejl i sealingen. Ellers en kanon bil - men pas på det er før set at der herhjemme bliver solgt disse med få km. på tælleren - kan være "kørt tilbage" på computer - især gældende for importerede biler.
mvh.
Per

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

15-04-2005 kl. 22:56

BMW er dyre i forsikring,specielt de 6cylindret benzinmodeller og en del forsikringsselskaber sætter præmien så højt at mange dropper BMW,men de også så ærlige at sige at man kan komme igen når man er fyldt 35 år,og da du skriver du i er elitebilister og oppe i alderen og kun skal have ansvar kan det vel ikke blive så dyrt igen.
BMW 320i fra 1987 model E30 har en 6cylindret rækkemotor med 129hk og 12 ventiler og tandrem,få tjekket hvornår tandremmen sidst er blevet skiftet,så vidt jeg husker er det for hver 90000km at den skal skiftes,den 150hk motor er 24ventilet og kom først i model E36.

Profil slettet

Profil slettet

16-04-2005 kl. 01:27

Hej med jer

Jeg vil råde jer til at få skiftet tandremmen med det samme. +/-5000 km er ganske lidt, og ingen kan så præcist garantere remmens levetid - ikke kun km-tal, men også dens alder spiller ind. Få den skiftet nu, såfremt den ryger, vil I sandsynligvis stå med en havareret motor. Udskiftningen koster vel ikke mere end 1-1500 kr, så en relativ billig operation.

Mht. motorens levetid...skulle den stå af før de famøse 700 tkm (Jeg havde en 525, som stod af ved 326 tkm), så er det nu ikke den store katastrofe..der findes masser af gode, brugte motorer på markedet - specielt til de årgange jeres tilhører, og en motor er faktisk en relativ billig del af bilen - specielt, hvis I kender én, som kan forestå udskiftningen.

Nu skal vi jo ikke tage sorgerne på forskud, og forhåbentligt bliver det ikke aktuelt for jer - nævner det bare lige "just in case".

Profil slettet

Profil slettet

16-04-2005 kl. 22:13

Hej Igen,

Nej, de 326 tkm var i underkanten - har en kollega, som har den gamle, og rigtig firskårne E28 fra '84..den runder vist snart de 500, og er still going strong, så min oplevelse er absolut ikke kutymen med BMW motorer. Der er jo en grund til at firmanavnet indeholder ordet "Motor" :-)

Bare få skiftet tandremmen. Skift olie for hver 10000, og hold den under ca. 3500 o/min mens temperaturen er i det blå felt, så skal I nok få mange kilometer og køreglæde ud af jeres motor

Profil slettet

Profil slettet

17-04-2005 kl. 18:24

Hej Igen,

Jeg skiftede min 525 i oktober sidste år - til fordel for en nyere ditto. Den har BMW's fine M50 motor med 192 HK, og er tilmed mere økonomisk (Hvis det er det rigtige ord at bruge :-) ) i forhold til den gamle.