Bilbasen Forum
Indlæg slettet
H P
bruger siden
06-01-2004
27-04-2011 kl. 09:49
Du skal ikke regne med at der findes et svar til dig, det er jo ikke sådan at alle Poloér sælges med 7,29% i rabat, så kunne de jo ligesågodt tilrette listeprisen.
Jeg kan give dig eksempler på HVAD der kan give rabat.
1. Mangler sælgeren lige 1 bil for at nå sit salgsmål?
2. Er du er god og loyal kunde?
3. Er du megagod til at forhandle?
4. Er Polosalget under budgettet?
5. Er bilen en lagervare de gerne vil af med? eller er det en bestillingsvare?
6. Jordskælvet i Japan!, ja det lyder sindssygt, men når nu alle de japanske mærker lige pludselig ikke kan producere, så kommer der måske til at mangle Poloér i andre lande, det kan påvirke mængden af biler der kommer til DK, og i sidste ende påvirke din rabat.
Det bedste du kan gøre er at personligt besøge 2-3 forhandlere, tag den du forventer får service til sidst(det er det sidste trumfkort, til lidt mere rabat), vær ærlig overfor sælgeren, så er der en god chance for en god handel for alle parter.
God fornøjelse.
P.S 307.000,- for en Polo, er du sindssyg, du kan få en BIL til den pris ;-)
Profil slettet
27-04-2011 kl. 09:55
P.S 307.000,- for en Polo, er du sindssyg, du kan få en BIL til den pris ;-)
Ja, der måtte jeg også lige kigge en ekstra gang :-)
H P
bruger siden
06-01-2004
27-04-2011 kl. 10:59
Rasmus C. skrev:
Tak for dit svar Henrik.
Jeg er godt klar over at jeg ikke kan få et facitliste på mit spørgsmål, men dit svar er jo næsten lige så diffust.
... jeg kan jo ikke spørge sælgeren, om han mangler én bil får at nå sit salgsmål, eller om andre interne forhold, der gør sig gældende det pågældende måned... man kan jo sige, at det er den erfaring jeg søger fra andre med dette spørgsmål, fordi de netop selv har. eller kender en der har realiseret et køb?
Du har ret i at en god forhandlingsteknik/evne selvfølgelig er fordel, men derfor er der jo nogle rammer, og det er det jeg sådan set søger svar på. Hvis der netop var en eller flere, der havde været rundt hos 3 sælgere, og havde opnået den erfaring. I så fald ville man med en større sandsynlighed for succes kunne gå ind og sige, hvad man præcist skulle have til en sælger, og stå med kuglepennen i hånden uden han skulle bruge arbejdstid på at skabe et salg.
Jeg kan da sige, at jeg fik en rabat i starten af min informationssøgning om biler, og inden udstyrsniveauet lå fast - bare ved at sende en mail til en forhandler... så tror i teorien godt at du kan sige der er en % sats de kan give i standardrabat, og så kan dine kriterier være skyld i en endnu højere rabat. Det er så der jeg forsøger om andre har erfaringer med en sælgers/forhandlers smertegrænse. Det er ikke et spørgmål om at presse prisen med en ekstra 1000 kr. - men at man har lavet den bedst mulige handel, og man fx ikke dagen efter snakker med en, der har fået 10.000 mere i rabat.
Hvad der er en bil er jo en smagssag... Du må der gerne sige hvilke alternativer der er, hvis kravet er en LILLE ny bil (Europæisk mærke), og bilen skal have DSG automatgear og max pris 300.000. Udstyrsniveauet er også en krav/gennemtænkt.
Det er rigtigt nok, at Fabia og Seat er alternativer da de kan fåes med samme motorer - men så er vi inde på definitionen af hvad der er en bil - hvis man ikke kun lægger vægt på det funktionelle krav (skal dog de kun er ca. 30.000 billigere)
... men du har ret, det er umiddelbart mange penge for en sådan bil, når man kan få en Kia Picanto for under 100.000.... men så mener jeg mere alternativet er et alle-zoners togkort :-)
Hej Rasmus.
Du har ret, det ER et diffust svar, der findes nemlig ikke et klart, selv hvis een eller anden skriver at han har fået 19.588,- i rabat, så er det ikke ensbetydende med at du kan få det samme, pga. de forhold jeg opridsede i mit svar til dig.
Jeg tror iøvrigt ikke at der var ret mange der fik rabat på Poloen da den kom frem, den var sindssygt eftertragtet.
Min pointe er: Du må SELV ud og "kæmpe" dig til en evt. rabat.
Jeg skal iøvrigt ikke blande mig i hvilken bil du måtte vælge, den er helt sikkert det rigtige for dig, jeg syntes bare at give over 300K for en Polo, svarer til at kaste en stak 1000kr-sedler op i luften for at måle vindretningen.
Heldigvis er vi forskellige, det ville da være kedeligt hvis vi alle valgte det samme :-)
Lars Mortensen
bruger siden
30-03-2005
28-04-2011 kl. 09:33
Jeg tror, afskrivningen på den bil vil blive pænt stor, når den som brugt vil blive listet sammen med mere ydmygt bestykkede Polo'er.
Kasper Olsen
bruger siden
21-09-2005
28-04-2011 kl. 14:40
Har du overvejet bilrabat.dk
Dit bilønske er rimeligt udspecificeret, så de kan måske hjælpe.
Du skal nok regne med at de tager et gebyr for deres ulejlighed.
T i
bruger siden
17-06-2006
28-04-2011 kl. 20:35
Som andre skriver er det temmelig svært at spå præcist om, når man ikke selv har (for)handlet noget tilsvarende for nylig.
Men med den mængde udstyr ville jeg som udgangspunkt forvente minimum 25-30k og mere på en "god dag". MEN det der måske ødelægger denne forventning er at der er ventetid på Polo og de derfor nok ikke har den store motivation for store rabatter
Dette indlæg blev 28-04-2011 20:40 redigeret af dets forfatter.