Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Christian Tvorup Træholt

Christian Tvorup Træholt
bruger siden
13-06-2003

16-04-2011 kl. 11:46

Jeg ved ikke om forsikringen findes længere, men If forsikring havde på et tidspunkt en "superbils forsikring", som vist var inde på noget af det du efterspørger. Hvad den dækker ved jeg ikke, men mener at den kunne tegnes på biler med alder op til 7 år / max. 150.000km.

Ellers så har Automester vist også et produkt, som dækker op til 10.000kr.

Min tidligere bil var en diesel og jeg havde samme bekymringer som dig. Jeg måtte også udskifte en enkelt dyse i på min bil. Det blev dog heldigvis dækket pr. kulance. (regningen på udskiftningen af den ene dyse lød på ca. 6000kr)

Mvh
Christian

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

16-04-2011 kl. 12:41

Jeg kan godt forstå at du tænker som du gør. For det er nogle seriøse regninger man kan risikere hvis uheldet er ude.

Men nu synes jeg godt nok at de mange km du kører, så kan en dieselmotor holdes sund og stærk, da jeg formoder du tager en hel del lange ture hver uge.

En anden ting er at du kan jo også selv fravælge de værste motorer, altså dem der er berygtet for det værste. Og så evt vælge bil ud fra de bedste og mest stabile motorer. For så kommer det i den grad som en fordel for dig.

Christian Tvorup Træholt

Christian Tvorup Træholt
bruger siden
13-06-2003

16-04-2011 kl. 18:10

Ud fra de oplysninger du skriver om bilens alder og km så nærmer du dig If forsikrings grænse, som jeg mener er 7 år og 150.000km. Hvad grænserne er for produktet hos Automester ved jeg ikke.

Hvis motorproblemer og dyre regninger er din store bekymring, findes der jo biler som Hyundai, som yder god fabriksgaranti. Om Hyundai så falder i din smag er en anden ting :)

Grunden til at jeg fik udskiftet dysen pr. kulance skyldes, at bilen var serviceret på autoriseret værksted og at den kun var gået 2 måneder over garantien. Det var ihvertfald de argumenter som værkstedet lagde vægt på.

Havde på daværende tidspunkt et kørselsbehov på ca. 30.000km, hvor mange af km blev tilbagelagt på lange ture. Det kan selvfølgelig ikke udelukkes at der var tale om en fabriksfejl på dysen.

kenneth kruse

kenneth kruse
bruger siden
13-12-2005

25-04-2011 kl. 12:07

Hej hvis du køre mange km om år"et så vil jeg forslå en disel bil vi har kørt vw de sidste 7 år passat tdi har ikke haft problemere med dem andet end div som bremse alt andet har kørt perfekt,den første vi havede kørte 330000 da vi solgte den og den køre stadigvæk da jeg kende vedkomem som har købt den og den har nu kørt 372000 uden problemer og det var en 115hk pumpedysse nu har vi en 130 hk og det køre os bare der ud af uden problemer