Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

14-04-2011 kl. 19:52

Meget forskellige motorer i har kig på.

baseret ud fra jeres kørselsbehov ville jeg vælge en af benzinerne.
2,5 turbo med 220 hk skal du nok ikke regne med mere end 9-10 på literen. 2,0 benzin er ikke ret meget bedre. måske ca 10-12 på literen.

Hvis du går op i køreglæde, så er der kun et valg. 2,5 20V turbo.
En stor gang køreglæde.
Fords 2,0 Benzin er sløv og gør absolut intet godt for den store bil.

Passat med 1,9 diesel kører langt på literen, men i vil ikke få maksimal udnyttelse af bilen mht km/l. Og så er den bare monsterkedelig at køre, især hvis man sammenligner med 2,5 Turbo.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

14-04-2011 kl. 20:10

Det er temmelig forskellige biler, som andre også har nævnt. hvis økonomi er en væsentlig faktor ville jeg holde mig fra 2,5l motoren, den er tørstig og brugtprisen år den skal sælges kunne blive meget lav (men det er uden tvivl den sjoveste af dem du nævner).
Medmindre det er meget vigtigt med meget plads ville jeg nok overveje at gå en størrelse ned. Der kan du nemmere få biler med motor nok til at de er sjove og samtidig har en nogenlunde brændstoføkonomi.

Profil slettet

Profil slettet

18-04-2011 kl. 13:55

Martin Nielsen skrev:
Hvis du går op i køreglæde, så er der kun et valg. 2,5 20V turbo.
En stor gang køreglæde.
Fords 2,0 Benzin er sløv og gør absolut intet godt for den store bil.

Jeg vil nu ikke sige at Fords egen 2.0 Duratec motor er decideret sløv, men den er ikke helt så hurtigt som Volvos T5'er. Når det er sagt, så vil jeg lige sige hvad jeg mener er den største forskel på de to motorer, udover at antallet af HK. Bundtrækket i de to motorer er vidt forskellige, så set i mine øjne, så handler det også om hvordan ens kørestil er. I Fords egen Duratec får du 145HK og 190Nm, men man skal presse nålen forbi 3.500rpm før den trækker. Derudover har jeg bemærket at mange Mondeo'er med enten Zetec (forgængeren til Duratec) eller Duratec har et flatspot omkring 4.500-5.000rpm, hvor man føler at den ikke trækker før den kommer på den anden side af 5.000rpm. Det er anderledes med Volvos T5, hvor du får 220HK (i Ford trim) og 320Nm fra 1.500-5.000rpm, det betyder at du kan cruise i 6. gear ude på motorvejen, og bare træde speederen i bund, så trækker den med det samme hele vejen til 5.000rpm, og du får sjælden brug for at geare ned.