Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

07-04-2011 kl. 01:06

Ja der kan jo ikke rigtig være tvivl her....Nye dæk!!!!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

07-04-2011 kl. 22:16

martin ... skrev:
Hej T Nielsen.

Tak for dit svar.
Men hvis det var dækne ville lydmønstret for "resonancen" så ikke ændre sig når jeg bytter om på for og bagdæk? Tænker at resonancen så vil forekomme ved en lavere eller højere hastighed end de 110 km/t?

Mvh Martin

Hej martin.

Nej lyden vil ikke nødvendigvis blive meget anderledes. Men det faktum at du skriver at din 2 dæk er ca 3mm, vil du kunne høre de dæk slidmærker som sidder i dækkene og som du kan høre når dækkene er slidt langt ned, og de lyder ca som du beskriver. Jeg vil råde dig i første omgang til at få 2 nye dæk på inden du går videre med det her. Men jeg tror helt sikkert lyden forsvinder.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

15-04-2011 kl. 00:42

martin ... skrev:
Hej Alle.

Så ser det endelig ud til at problemet er løst. Efter at have skiftet baghjulene på min bil er resonancen stoppet. Sikke en lettelse.
Da vi undersøgte hjulene var de nærmest helt takket, hvilket fik hjulene til at larme en del og især ved 110 km/t. Dog var der mere mønster på end jeg troede, nemlig 4.2 mm så det ene baghjul og 5.0 mm på det andet. de havde som sagt gået 45.000 km (og kun som bagdæk) dog mener jeg michelin reklamere for to gange jorden rundt hvilket burde være omkring 80.000 km.
Men ok der var jo nok slidbane på endnu men sikke meget de støjede. Det er iøvrigt ikke første gang jeg har haft problemer med michelin, også på min gamle golf 5 røg carcassen i et af baghjulene så bilen nærmest hoppede/dansede ved 40 km/t plus de også var støjene.
Ud fra min egen erfaring så bliver det bestemt ikke til michelin hjul igen.

Mvh Martin

Hej Martin

Godt du fik løst problemet. Nogle dæk kan støje mere end andre. men prøv conti dæk.