Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Profil slettet
05-04-2011 kl. 20:37
Bilen er jo dejlig, rummelig og ganske køn. Og rustproblemerne skulle være under kontrol fra 2005.
Derimod er motoren vist et sats. Flere har fået skiftet ventiler og dyser og det koster rigtig mange penge. Ligeledes mener jeg ikke der er patikelfilter på modellerne fra 2005 0g 2006. Derfor bliver den samlede grønne afgift ret høj.
Jeg ville vælge samme bil, blot med en benzinmotor med færre km på tælleren. Det vil være billigere i indkøb og (afhængigt af dit årlige km-forbrug) lige så billigt. Dog uden risiko for 20-30.000 kr rep.
Derimod er motoren vist et sats. Flere har fået skiftet ventiler og dyser og det koster rigtig mange penge. Ligeledes mener jeg ikke der er patikelfilter på modellerne fra 2005 0g 2006. Derfor bliver den samlede grønne afgift ret høj.
Jeg ville vælge samme bil, blot med en benzinmotor med færre km på tælleren. Det vil være billigere i indkøb og (afhængigt af dit årlige km-forbrug) lige så billigt. Dog uden risiko for 20-30.000 kr rep.
Søren Christensen
bruger siden
20-02-2006
06-04-2011 kl. 10:33
Har kørt mange 100.000 kilometer i Mondeo TDCI'er
Der er meget positivt at sige... Driftsikker komfortabel, rummelig, gode priser.
Ulemper på MK3 modellen: (2001-2007)
TDCI støjer lidt i tomgang og bykørsel, men er meget støjsvag ved lande- og motorvejskørsel.
Tung kobling med meget kort tilkoblingsområde.
Jeg ville vælge en bil der har fået supplerende rustbeskyttelse, hvis der påtænkes at køre mange år i bilen. Selvom sealing på døre og klapper er omfattet af den 12-årige rustgaranti, er der også svage steder i bunden, iIflg. Pava.
Hjullejer for holder kun ca. 125.000. - Men motorproblemer med dyser og turbo har jeg ikke oplevet.
Kørte 19 km/l i TDCI 130
Der er meget positivt at sige... Driftsikker komfortabel, rummelig, gode priser.
Ulemper på MK3 modellen: (2001-2007)
TDCI støjer lidt i tomgang og bykørsel, men er meget støjsvag ved lande- og motorvejskørsel.
Tung kobling med meget kort tilkoblingsområde.
Jeg ville vælge en bil der har fået supplerende rustbeskyttelse, hvis der påtænkes at køre mange år i bilen. Selvom sealing på døre og klapper er omfattet af den 12-årige rustgaranti, er der også svage steder i bunden, iIflg. Pava.
Hjullejer for holder kun ca. 125.000. - Men motorproblemer med dyser og turbo har jeg ikke oplevet.
Kørte 19 km/l i TDCI 130
sp Spanggaard
bruger siden
05-03-2007
06-04-2011 kl. 10:55
Motor brugttestede modellen i januar 2009:
Bedste køb
Stationcarmodellen er nemmere at sælge og koster det samme i værditab. På udstyrssiden er Trend fint og det mest udbredte, men gå efter en bil, der har ESC/ESP, det er ikke alle, der har det. Vælg en bil fra faceliftet i forbindelse med 2005-modelåret, da den er bedre rustbeskyttet.
Om Ford Mondeo 1.8 Trend i stortest 03/2001: „Når vi samlet set er så
begejstrede for bilen, hænger det ikke mindst sammen med, at bilen kører fremragende. De grundlæggende egenskaber som sidevinds- og retningsstabilitet er upåklagelige, og affjedringskomforten er, som vi kan lide den”.
Bedste køb
Stationcarmodellen er nemmere at sælge og koster det samme i værditab. På udstyrssiden er Trend fint og det mest udbredte, men gå efter en bil, der har ESC/ESP, det er ikke alle, der har det. Vælg en bil fra faceliftet i forbindelse med 2005-modelåret, da den er bedre rustbeskyttet.
Om Ford Mondeo 1.8 Trend i stortest 03/2001: „Når vi samlet set er så
begejstrede for bilen, hænger det ikke mindst sammen med, at bilen kører fremragende. De grundlæggende egenskaber som sidevinds- og retningsstabilitet er upåklagelige, og affjedringskomforten er, som vi kan lide den”.