Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Jesper M. Seitzberg

Jesper M. Seitzberg
bruger siden
24-08-2005

22-03-2011 kl. 16:17

Hej Kim. Vi har en MiTo 1,3 JTD, som fruen pendler i (35.000 km om året). Vi er rigtig rigtig glade for den. Før den havde vi en 156'er SW men skiftede til MiTo'en pga. kørselsbehovet. Vi har 2 biler - men jeg kan love dig for at den ene altid vil være en Alfa ! Én gang Alfa altid Alfa. Det er simpelthen en fornøjelse at sætte sig ud i bilen, hver gang man skal afsted - det er en ægte køremaskine. Vi har ikke haft problemer med de 2 Alfa'er vi har haft. Vi får dem serviceret i Tyskland til meget billige penge. (MiTo'en fik 35.000 km eftersyn til € 198 - ca. 1500 kr. incl olie, oliefilter og luftfilter !) Se http://dau-line.de/kfz/ Vores MiTo har tabt en del i værdi (vi købte den fra ny) men vi lever sgu kun 'en gang. Tjek Alfa's leasing priser - som er meget fordelagtige alt efter kørselsbehov. Held og lykke - og forhåbentlig velkommen i den fantastiske Alfa-verden!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Thomas Brandt Madsen

Thomas Brandt Madsen
bruger siden
16-11-2004

29-03-2011 kl. 19:27

Hej Jesper.

Jeg tror helt sikkert de er blevet bedre.
159'eren har klaret det hæderligt i de seneste brugttest.
Mito'en deler en række komponenter med den nuværende Grande Punto, som har klaret det godt i Adac's brugtest.

Du må leve med en kæmpe afskrivning, men Alfisterne herinde, vil sværge at det er ligegyldigt når du kører rundt i en af verdens smukkeste biler.

Vh Thomas

Gert Ravn

Gert Ravn
bruger siden
16-08-2004

14-04-2011 kl. 23:28

Jeg kører pt. i min 4. Alfa - find en med et par år på bagen og nyd det hver gang du kører. Afskrivningen er høj pga. et dårligt ry som rækker tilbage til Alfasud, og skamkørte 156ére som Brian-typer har købt til billige penge og drejet over eller undladt at vedligeholde........

Største ulempe ved at køre Alfa er, at de fleste andre biler virker intetsigende bagefter, og du ikke vil køre andet :-)

Profil slettet

Profil slettet

26-04-2011 kl. 20:35

Gert Ravn skrev:
Jeg kører pt. i min 4. Alfa - find en med et par år på bagen og nyd det hver gang du kører. Afskrivningen er høj pga. et dårligt ry som rækker tilbage til Alfasud, og skamkørte 156ére som Brian-typer har købt til billige penge og drejet over eller undladt at vedligeholde........

Største ulempe ved at køre Alfa er, at de fleste andre biler virker intetsigende bagefter, og du ikke vil køre andet :-)

Enig. har haft 3 alfa'er selv. kører selv en 156 V6'er som er en fantastisk køremaskine, der for biler som Bmw, Audi og mange andre til at virke kedelige/konservative. Alfa ER en livsstilsbil.Udover den har jeg haft to 146 boxer. De virkerde faktisk upåklageligt og var utroligt billige i drift og 1.6i boxeren virkerede mere som en 1.8'er end som en kedelig 1.6'er.
Go for it!