Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Morten KD

Morten KD
bruger siden
05-12-2005

27-02-2011 kl. 10:45

Behold din fine Octavia og brug cyklen til og fra arbejde.. - det er godt både for dig og miljøet. Selv i en benzinbil kan 8 km. knapt forsvares.. Brug de penge du har sparet til blomster til konen.. ;-) PS: Hvis du er invalid, undskylder jeg mange gange og se venligst bort fra dette indlæg.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

27-02-2011 kl. 13:25

Som jeg ser det, er det selvfølgelig dyrt at skifte bil, da i garanteret ikke kan få det for bilen, i gerne vil have. Men sådan er det jo med biler her i DK.

Men jeg vil alligevel påstå at du selv er inde på noget af det rigtige. Nemlig at jeres kørselsbehov SLET ikke matcher en dieselbil. Og det kan da godt være det ikke betyder noget sådan lige nu og her. Men chancen for at i får problemer på sigt med den bil. Den når jo aldrig at blive kørt varm. ALtså rigtigt varm. dvs en tur på minimum 25-30 km. Og det er altså ikke sundt for en Diesel. Der er en benzin mindre krævende, og vil bedre kunne holde til jeres behov.

Så alt i alt ville jeg nok overveje ret kraftigt at skifte, inden der opstår problemer.

Men i kunne selvfølgelig også beholde bilen, og læg så de ekstra penge til blomster til side, da risikoen for at i får brug for til bilen desværre er til stede.

Bo Blumensaat Jørgensen

Bo Blumensaat Jørgensen
bruger siden
06-01-2004

28-02-2011 kl. 12:59

Nu skriver du ikke noget om, hvorfor netop en Touran er i spil. Jeg tænker, hvorfor ikke blive i en Octavia, når du nu har været glad for din nuværende?
Jeg gik selv fra en 2,0 TDI Octavia til en 1,4 TSI Octavia, og jeg har ikke fortrudt. Mit skifte var af nogenlunde samme årsag som dit.

Mit forbrug i TSI'en ligger stabilt på 15 kml. ved alm. dagligt brug i by og på landevej. Hvis jeg kører pænt, har den ingen problemer med at nå 17-18 kml.