Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Morten KD

Morten KD
bruger siden
05-12-2005

16-02-2011 kl. 15:37

Det var måske meget relevant lige at oplyse hvor langt din Jazz kører pr. l. benzin i forlængelse af det du allerede har skrevet.. :-)

Min mor har netop handlet en Jazz pga. dens fleksibilitet og rummelighed - er godt nok imponeret over hvor meget plads der er i den lille bil :-)

Hvad kan kun forvente at den kører km/l?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Morten KD

Morten KD
bruger siden
05-12-2005

16-02-2011 kl. 17:37

Ok, takker for info :-)

Tror ikke det vil afskrække min mor, da hun kommer fra en BMW 330 aut. ;-)

Men på den anden side er der jo et stykke op til de annoncerede 18,2 km/l - mener at min mors Exclusive går lidt kortere 17,9 km/l?..

Anyways, kan vi vel konkludere at hun kan forvente ca. 600 km. på en tankfuld? Tror hun er mest til bykørsel, så måske lidt mindre end de 600 km. Nå, det må tiden vise :-)

Thomas Dahl

Thomas Dahl
bruger siden
06-01-2004

04-04-2011 kl. 14:45

Nu er EU-normtallet jo ikke opnået/målt ved almindelig daglig brug, men derimod efter et nøje fastlagt køremønster i et laboratorium - det skulle da være meget mærkeligt, om en helt almindelig bruger, ude i den virkelige verden, ville være i stand til at opnå samme lave forbrug.
Betragt i stedet tallet som en sammenligningsmulighed mellem bilmodeller - de vil antageligvis være lige langt fra EU-normen, men den mest økonomiske efter normen vil nok også være det i virkeligheden (måske, men ingen regler uden undtagelser).