Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

15-02-2011 kl. 13:40

Jeg går ud fra at det ikke er mærkevare snobberi når man kigger på snart 15-20 år gamle biler, toyotaen vil være dyr i drift over 4 år passaten vil uden tvivl spise hele børnecheken hver tredie mdr .

jeg er mere over i retningen af den her
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/hyundai/matrix/16/615613

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

21-02-2011 kl. 11:55

I skal selvfølgelig vælge den i føler mest for, og den der passer til jeres behov bedst.

I det prisleje er det svært at sige om den ene er meget bedre end den anden, da det som regel også kommer an på hvordan den er holdt indtil videre.

Største problem med Toyota´en er Rust. Men hvis den er behandlet, så er den at foretrække da den normalt er ekstremt driftsikker. Det er ikke mange fejl man oplever på sådan en bil.
Jeg har selv haft en Carina E. Og det eneste ekstraordinære, udover alm service, var en udskiftning af lampdasonde. Så jeg har nok haft en mandagsmodel ;-)
Min far kører i en 95´er Carina. Og det er igen rust der plager den. Men mekanisk fungerer den bare. Motoren spinder stadig som en mis...

En kammerats kollega har en Carina 2,0 der har rundet de 500.000 km. Den har bare fået de alm service...

Så sådan en Carina er mekanisk rigtig god. Rustmæssigt er den så ikke så god.

EN Passat vil næppe være lige så mekanisk god som Carina, men den er så væsentligt bedre mod rust.
Pladsen i den gamle Passat er også ekstremt god, der kan selv en Carina ikke være med der.

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

21-02-2011 kl. 17:04

En Passat fra den årgang med den motor er stort set lige så stabil som Toyotaen.
Min bror har en han har haft fra ny. ok den fik en anden motor efter 350T men det var ikke bilens skyld at han brugte en billig olie. en brugt motor kostede ca 5000 lagt i, og bilen har siden kørt ca 120T, og han har ikke planer om at skifte endnu.

Hilsen Lars.