Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006
30-01-2011 kl. 14:01
Polo'en har variable serviceintervaller, hvis du kører mange småture når du ikke mere end 20.000 km før den vil til service.
Reservedelene koster tæt på det samme men service er dyrre på VW hvis du vælger autoriseret værksted.
Profil slettet
30-01-2011 kl. 15:24
Jeg er ikke 100% sikker, men jeg tror at Yaris har kæde i stedet for tandrem.
Så der er en besparelse.
Ellers ved jeg ikke hvilken af de 2 der er billigst.
MVH Flemming.
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
30-01-2011 kl. 15:34
Jeg har selv haft Toyota og har aldrig betalt mere i timen hos VW/Audi end jeg gjorde hos Toyota.
I efteråret havde FDM en undersøgelse af autoriserede værksteder, og der dumpede Toyota med kun at finde 6 fejl ud af 10, men var til gengæld 1000kr dyrere end forudsagt. endda dyrere end Audi der fandt alle 10 fejl.
At Toyota er mere driftsikker end andre biler er en skrøne, de har bare en god reklamesfdeling, og enpolitik om at ting skal udskiftes før de er slidt.
Hilsen Lars
Profil slettet
31-01-2011 kl. 22:39
http://avisen.dk/3800-danske-toyotaer-traekkes-tilbage_140634.aspx
Dette indlæg blev 31-01-2011 22:49 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
01-02-2011 kl. 23:18
Tror vist at du har godt af at få lidt perspektiv på myten om Toyotas usårlighed.. Ingen tvivl om at de laver gode og driftsikre biler, men træerne vokser nu ikke ind i himlen, ej heller for dem..
Som jeg ser det er Toyota gode til at reagere hurtigt når der viser sig fejl på deres produkter, og giver i stor grad kulance i sådanne tilfælde..
Så alt dit ævl om at der i en Toyota er indbygget "særlige kvaliteter der ikke findes i andre producenters biler" og hvad ved jeg, det giver jeg ikke specielt meget for.. ;o)
Laver Toyota perfekte biler? Ingenlunde..
Er de gode til kundepleje og service, og til at rette op på deres fejl? Helt sikkert...
(Og ja, jeg ville med glæde køre Toyota, men kører med større glæde Honda!)