Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

20-01-2011 kl. 21:10

Rent motormæssigt er Vectra jo sjovest. Nu ved jeg ikke om det er 230, 250,255,280 hk version du har kig på.
Men alle er jo Mondeo 3,0 overlegen, da den "kun" har 204 hk.

Rust skal du være OBS på i Mondeo. Men ellers er det en fantastisk velkørende bil, som man blive r glad for. Jeg har selv haft den lille 2,5 V6 med 170 hk. Den kørte lækkert og behageligt.

Driftsikkerhedenvil jeg mene er rimeligt ens.

Ford´en er billigst at køre i.

Vælg den du synes kører bedst. De er begge gode valg...

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Christian Marcussen

Christian Marcussen
bruger siden
24-10-2003

20-01-2011 kl. 23:02

Hej Emilie

Jeg ville vælge Mondeoen da den efter min mening har den bedste undervogn af de to biler. Mondeoen har en mere fast undervogn end Vetraen og dette gør at den er mere sporsikker i sving og ved hurtig motorvejskørsel. Vectraen er dog nok en smule mere komfortabel og den er bedre rustbeskyttet end Mondeoen.

Rust er dog ikke et problem på Mondeoen, hvis den bliver passet med rustbehandling.

Mvh

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

21-01-2011 kl. 14:27

Jeg har ikke kørt i en Vectra 2,8.
Men både Vectra OPC og den noget svagere 2,0T (175 hk) har ret voldsomme rystelser i rattet og spindende forhjul ved acceleration.
Jeg tror simpelthen, at det skyldes en dårligere opsat undervogn en Mondeo, som meget bedre kan håndtere de mange kræfter.

Profil slettet

Profil slettet

23-01-2011 kl. 22:02

Helt klart Mondeoen. Den kører klart bedst. Har du kigget på en ST-model? 225 HK - R5 - Glimrende motor samt lyd!

Profil slettet

Profil slettet

26-01-2011 kl. 21:19

Korrekt. Glemte lige, at det ikke er samme motor som i en Focus ST, som stammer fra Volvo, men en V6. Lidt forvirrende :)