Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

18-01-2011 kl. 22:27

Jeg tror ikke regnestykket holder.

Hvis, og jeg understrejer hvis, en 1,4 HDiér kan køre 550.000 km, så koster den mere end 7500,- om året at holde kørende.
Kobling 5.000,-
Dyser 4.000,- pr. stk (der er 4)
Gearkasse 10.000,- (brugt)
Turbo 10.000,-

Det er bare nogle at de ting du med stor sansynlighed kommer til at skifte.
Prøv iøvrigt at gå ind på dieselbiler, her på bilbasen, der har kørt over 400.000km og se hvor mange der har fået skiftet motor

jeg ville gå efter den nye.
Hvad iøvrigt med at "opgradere" C3én med 1,6 motoren, der får du også aircond, og tågelygter og så kører den lidt længere på literen, her er feks. en billig demobil: http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/citron/c3/16-hdi-dynamique/450620

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

19-01-2011 kl. 09:22

Du kan måske godt holde den brugte kørende billigere, især hvis du selv kan lave lidt på den (eller kender nogen der kan gøre det billigt). Så hvis du er indforstået med bøvl/værkstedbesøg/at undvære bil i forbindelse med dette etc. så kan den meget brugte godt være en mulighed (men det kan efter min mening blive 10 meget lange år med den meget brugte).

En bil der skal køre 4-500.000km er altså "træt" den sidste mange km. Med et relativt stort kørselsbehov som dit gad jeg ikke den ballade, det skal bare virke.
Personligt ville jeg gå efter en bil der er 3-5 år gammel med nogenlunde lavt km-tal. Så har den taget det værste værditab og der burde stadig være mange problemfrie km tilbage

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

20-01-2011 kl. 07:52

Med mindre du har de 150.000 kr til C3'eren hjemme i hovedpuden skal der også tillægges nogle kreditomkostninger eller tabte renter så 12.000 kr om året holder ikke helt.

Umiddelbart er det svært at spå om hvad der er billigst, men mit bud ville være at du sparede et par tusinde om året ved at vælge den gamle. Dog kan den lettere blive noget dyrre end den nye.

Jeg ville personligt vælge den nye.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Uffe Sjøgren

Uffe Sjøgren
bruger siden
26-07-2007

22-01-2011 kl. 14:57

Hvad med sikkerheden ?

Jeg ville nok også kigge efter ESP og hvad de nu allesammen hedder.
10 år er lang tid, prøv at tænke på din 206 i 2021 er 22 år gammel !
Tror du selv på det holder ;-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Søren Dalgaard Christrup

Søren Dalgaard Christrup
bruger siden
17-03-2007

23-01-2011 kl. 09:42

Hej Mach3
Jeg har selv en 206'er SW 1,4 HDI fra 2004 som nu har kørt 180.000 km. Efter at have fået større kørselsbehov - 50.000 km om året - er der allerede en del ting, som jeg har skiftet på bilen. Største omkostning har været en renovering af bagbroen, som er en svag konstruktion på 206'eren og andre ældre Peugeot/Citroen modeller. Selv om motor og gearkasse nok skal holde til ½ million km, betragter jeg ikke 206'eren som en langtidsholdbar løsning til mit kørselsbehov - for mange reparationer vi blive for dyre i penge og fritid.
Så jeg er enig med de fleste andre, som har svaret på dit indlæg : Med dit kørelsbehov skal du ha' en bil der bare virker hver dag. At en ny bil så også har alt i sikkerhed incl. ESP burde gøre valget let for dig, synes jeg.
Iøvrigt er nye biler blevet en del billigere den seneste tid, hvilket gør mange brugte biler alt for dyre !

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg