Bilbasen Forum
Indlæg slettet
H P
bruger siden
06-01-2004
18-01-2011 kl. 22:27
Hvis, og jeg understrejer hvis, en 1,4 HDiér kan køre 550.000 km, så koster den mere end 7500,- om året at holde kørende.
Kobling 5.000,-
Dyser 4.000,- pr. stk (der er 4)
Gearkasse 10.000,- (brugt)
Turbo 10.000,-
Det er bare nogle at de ting du med stor sansynlighed kommer til at skifte.
Prøv iøvrigt at gå ind på dieselbiler, her på bilbasen, der har kørt over 400.000km og se hvor mange der har fået skiftet motor
jeg ville gå efter den nye.
Hvad iøvrigt med at "opgradere" C3én med 1,6 motoren, der får du også aircond, og tågelygter og så kører den lidt længere på literen, her er feks. en billig demobil: http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/citron/c3/16-hdi-dynamique/450620
T i
bruger siden
17-06-2006
19-01-2011 kl. 09:22
En bil der skal køre 4-500.000km er altså "træt" den sidste mange km. Med et relativt stort kørselsbehov som dit gad jeg ikke den ballade, det skal bare virke.
Personligt ville jeg gå efter en bil der er 3-5 år gammel med nogenlunde lavt km-tal. Så har den taget det værste værditab og der burde stadig være mange problemfrie km tilbage
Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006
20-01-2011 kl. 07:52
Umiddelbart er det svært at spå om hvad der er billigst, men mit bud ville være at du sparede et par tusinde om året ved at vælge den gamle. Dog kan den lettere blive noget dyrre end den nye.
Jeg ville personligt vælge den nye.
Uffe Sjøgren
bruger siden
26-07-2007
22-01-2011 kl. 14:57
Jeg ville nok også kigge efter ESP og hvad de nu allesammen hedder.
10 år er lang tid, prøv at tænke på din 206 i 2021 er 22 år gammel !
Tror du selv på det holder ;-)
Søren Dalgaard Christrup
bruger siden
17-03-2007
23-01-2011 kl. 09:42
Jeg har selv en 206'er SW 1,4 HDI fra 2004 som nu har kørt 180.000 km. Efter at have fået større kørselsbehov - 50.000 km om året - er der allerede en del ting, som jeg har skiftet på bilen. Største omkostning har været en renovering af bagbroen, som er en svag konstruktion på 206'eren og andre ældre Peugeot/Citroen modeller. Selv om motor og gearkasse nok skal holde til ½ million km, betragter jeg ikke 206'eren som en langtidsholdbar løsning til mit kørselsbehov - for mange reparationer vi blive for dyre i penge og fritid.
Så jeg er enig med de fleste andre, som har svaret på dit indlæg : Med dit kørelsbehov skal du ha' en bil der bare virker hver dag. At en ny bil så også har alt i sikkerhed incl. ESP burde gøre valget let for dig, synes jeg.
Iøvrigt er nye biler blevet en del billigere den seneste tid, hvilket gør mange brugte biler alt for dyre !