Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

17-01-2011 kl. 23:59

Hej Peter

På dit indlæg fra sidste uge har du fået flere svar... så hvorfor spørge igen? Mit bud er at du kører med uorg. skiver og bremseklodser. Muligvis også uorg. fælge ... Det er en "dødssynd" på en BMW ... Kører du aut. service med bilen? Tror ikke mange BMW værksteder blot drejer en skive af!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

19-01-2011 kl. 11:59

hej
du skal bremse mere-tilkøring af skiver er vigtigt ellers vil di blive skæve. bremserne er bereg til fuld last derfor bremser man for lidt vednormal kørsel,

ved rep kør m foden på bremsen så de bliver varme
de må gerne lugte af bremser det er de beregnet til.

Dette indlæg blev 21-01-2011 15:40 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

20-01-2011 kl. 22:03

Svarede ellers og fandt den også efterfølgende. Men pyt ... hvis skiverne er uorg. og klodserne også er så få nogle org. på. En BMW plejer at kunne modstå endda meget hårde nedbremsninger uden at slå skiverne skæve.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Christian Marcussen

Christian Marcussen
bruger siden
24-10-2003

20-01-2011 kl. 23:11

Hej Peter

Jeg har oplevet det samme problem på flere BMWer i forskellige årgange og som Ulrik også skriver så er en BMW meget følsom overfor ubalance i hjul og bremser.

Har du også fået drejet de bagerste skiver af?

Det er også meget sandsynligt at det er ubalance i baghjulene, ved bremsning sker der en vægtforskydning i bilen der får rattet til at ryste ved bremsning. typisk ved hastigheder omkring 80-100 km/t.

Mvh

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg