Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
05-01-2011 kl. 15:56
Men du skal selvfølgelig påregne at der er noget mere slidtage på en bil der har kørt som taxa og rundet 250.000 km. Men det ved du sikkert alt om, når du nu har prøvet en frikørt taxa før.
Profil slettet
05-01-2011 kl. 16:45
1: Der er en udpræget risiko ved at købe en frikørt taxa
2: Ingen anbefaler decideret at købe en frikørt taxa
3: Ingen bil kommer bedre igennem et taxaforløb end netop Mercedes.
Personligt synes jeg også at Volvo V70 og XC70 er skønne biler, men jeg vil påstå, at delene i disse ikke er så slidstærke som i en Mercedes. Og FDM giver mig ret :-)
Ligeledes er Mercedes altså billige med reservede i deres segment. Der vil du nok opleve en stigning i priserne på reservede på luksusbiler som V70 og XC70.
Endelig synes jeg, at det er værd at bemærke, at folk der køber Mercedes ikke lader sig afskrække af høje km-tal i samme grad som andre købere.
Jeg har ikke belæg for mit udsagn, men jeg vil hævde at det vil være sværere at sælge en Volvo med 400.000 km på tælleren om nogle år end en Mercedes med samme.
Held og lykke!
Dette indlæg blev 05-01-2011 17:36 redigeret af dets forfatter.
Claus Bjerre
bruger siden
15-12-2009
05-01-2011 kl. 21:52
God fornøjelse...
Profil slettet
05-01-2011 kl. 22:02
Det er altid spændende, at høre om andre folks bilerfaringer. Imidlertid må jeg som håbløs og pædagogisk uopnåelig Mercedestilhænger fastholde to ting:
1. Taxa-Mercedes´rne - altså E-klassen ruster ikke mere. Siden efteråret 2002 hvor W211-modellen kom til verden, har denne haft forskærme, bagklap og vist nok også kølerhjelm i aluminium. Og jeg mener ikke at have hørt om rustproblemer i denne model. Den aktuelle W212 model (som endnu ikke fåes som frikørt), kan jeg ikke forestille skulle være "gået tilbage" i kvalitet. W210 (den som rustede og ruster stort set alle steder) gav Mercedes alt for mange imageproblemer, som de stadig lider under. (læs dit eget indlæg)
2: Der er altså kun een V70 med over 500.000 km. tilsalg på Bilbasen. Og med alt respekt for din bil: der er langt fra 315.000 - 500.000 km. :-)
Men jeg er enig i, at Volvo ikke har ry for at ruste.
Profil slettet
09-01-2011 kl. 11:18
Har hørt om en del taxi-volvoer som skal have ny aut. kasse ved overgang til privat. Volvoen er mekanisk mindst lige så god som en MB - så det handler mest om at finde et ordentligt eksemplar frem for mærket.
Profil slettet
26-05-2011 kl. 00:22
Motorlyden er speciel - ja - men man kommer til at holde af den :-)
Hvis du kører konservativt på landevej kan den godt holde 5 - 5.5l/100km - ved 135km/t på motorvej omkring 7.5 l/100km.
Jeg har kun positivt at sige om Volvoen - det er min første af slagsen - men efter 180.000km føles alt stadig som nyt. Hvis du finder en der er blevet holdt og passet og har dokumentation for service og reps. i orden er der bil i mange år endnu.
Har kørt VW i mange år - men må indrømme at Volvoen bare giver en fornemmelse af solid bil der sjældent ses. Og så virker den noget mere moderne invendigt end den forrige MB320 kabine.