Bilbasen Forum
Indlæg slettet
T i
bruger siden
17-06-2006
03-01-2011 kl. 09:14
Har selv været ude for at en anden person påkørte min parkerede bil mens jeg sad i nærheden og kunne se det. Vedkommende kørte straks væk, men jeg nåede at tage nummeret.
Fik efterfølgende kontakt med ham og indledningsvis var han til at tale med. Da jeg senere talte med ham igen nægtede han alt.
Jeg havde et vidne, men da det var en der kendte mig talte det ikke. Sagen blev derfor afvist af forsikringen.
Men hvis bilen er skadet og han ikke vil samarbejde, så prøv evt. Politiet, de tilbød mig at tage en snak med vedkommende, hvilket jeg dog takkede nej til, men det skulle nogen gange have en god virkning på folks ærlighed.
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
03-01-2011 kl. 09:30
Lidt underligt i et land hvor vi betaler hver bil 3 gange.
Men du er nok nødt til at appellere lidt til hans bedre jeg, og håbe på at han er villig til at udbedre skaderne hvis der er kommet nogle.
Tilbyd ham evt at køre uden om forsikringen, bare så du kan få din vilje.
Chipsaway er en mulighed.
Men ellers hvis han nægter, så prøv at kontakte politiet, som de andre også foreslår.
Man kunne snart godt tænke sig at Folk var noget bedre til at tænke sig om, når de åbner døre, eller lader være med at parkere så tæt på at en anden ikke kan komme ind i bilen. Altså tænke på andre ud over sig selv. Det er der mange der trænger til at lære det.
T i
bruger siden
17-06-2006
03-01-2011 kl. 20:16
Hvad med videoovervågning i kælderen? (men måske for sent nu)
T i
bruger siden
17-06-2006
04-01-2011 kl. 14:01
Først ville jeg tørre stedet af og se skadens omfang: er det evt. noget der kan poleres væk? For så er det næppe værd at bruge krudt på.
I forhold til det sidste du skriver, mener jeg at du skal gøre op med dig selv om du vil prøve at gøre noget konstruktivt eller om du bare vil "have luft".
Med det mener jeg at du helt klart skal undlade "kække kommentarer". De provokerer kun og vil næppe føre til noget fornuftigt, i bedste fald sker der intet, i værste fald ender du og den anden i skænderi.
Hvis du vil gøre noget seriøst skal du efter min mening, først prøve at tage en snak med vedkommende, hvor du minder ham om episoden og gør det klart at du forventer at han betaler for udbedring af skaden (du kan evt. optage denne samtale med mobil eller lignende.
Såfremt dette ikke virker kan du evt. få fat i politiet, hvis du vil gå videre med det.
Dette indlæg blev 04-01-2011 14:34 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
05-01-2011 kl. 22:03
Jeg ville personligt selv snakke med ham, hvis jeg finder ud af, om der rent faktisk er kommet en bule. Min umiddelbare fornemmelse siger mig, at hvis han benægtede det, lige med det samme, vil han nok også gøre det samme, hvis han en dag får et surt brev fra forsikringen omkring en bule. Du står desværre i en rigtig lortesituation. Som det lyder har der ikke været nogle vidner, og du har ikke haft mulighed for at tage et billede af det. Så jeg tror hvis du snakker med ham, stille og roligt, er der en større chance for, at i kan finde ud af noget.
Vi havde en lignende situation for nogle måneder siden på en parkeringsplads hvor et ældre ægtepars bil rullede ned i vores, da den holdt på en bakke uden håndbremse. De kom hen og undskyldte og vi udvekslede forsikringsoplysninger og de virkede som flinke og pålidelige mennesker og de sagde selv, at det var deres fejl. Efterfølgende har de nægtet sig helt uskyldige, som om de ikke kender til hændelsen. Vi havde ingen vidner eller billeder, så vi kan gøre noget som helst.
Hvis han vælger at snyde, og du ender med regningen kan du så glæde dig over, at han hver dag vil blive mindet om hvor fej han har været
Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006
07-01-2011 kl. 00:42
At sætte en seddel op er noget af det mest torskedumme du kan gøre.
Lad være med at gøre mere ved det. Det er ovenikøbet en firmabil så du har ingen tab på det. Og firmaet højst sandsynligt heller ikke.
Livet er fyldt med idioter - du har blot mødt een af dem.
Do nothing....
Jannik P
bruger siden
12-04-2005
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
04-04-2011 kl. 16:20
Jannik P
bruger siden
12-04-2005
05-04-2011 kl. 21:04
Husk at vitterlighedsvidner, er personer som har overværet uheldet og som var på det pågældende sted på tidspunktet for skaden. Ligeså må et vitterlighedsvidne ikke have en relation til parterne, eller være direkte eller indirekte involveret i skadetilfældet.
Jeg vil pointere at det er ulovligt og strafbart at afgive falsk vidneforklaring.