Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

30-12-2010 kl. 10:13

Hvis der er tale om et autoriseret værksted, så kan jeg slet slet ikke forestille mig at de kunne finde på at gøre sådanne noget.
HVIS de kunne , så ville det jo heller ikke være nogen sag for dem at lave en falsk faktura, og så er du lige vidt.

Hvordan kan det være at du køber en bil et sted som du har SÅ lidt tillid til?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

30-12-2010 kl. 11:21

Dette er bestemt ikke en ønske situation, du skal aldrig købe bil et sted du ikke har tillid til !!!! tænk på at du som min. har med dem at gøre i 6 mdr. hvor du måske skal have lavet bilen hos dem.

Hvis service er udført, så er servicebogen vel stemplet ?

Det er ikke normalt at man får lavet et service 5000 km før tid, med mindre at man skal på en længere ferie hvor bilen køre langt.

Profil slettet

Profil slettet

31-12-2010 kl. 09:16

Nogen ting ved et eftersyn kan checkes ved selvsyn.
Når du trækker i oliepinden skal olien se lys og "frisk" ud.

Gør den det, er der jo alt mulig grund til at tro at de har haft bilen under behandling på værkstedet.

Ellers enig med de øvrige. Du aftaler et eftersyn hos en forhandler /værksted du ikke har tillid til ???? ! ???

Var det ikke mere smart at have forhandlet lidt med nogle andre ting : Vinterdæk, måtter, Car Hi-fi eller andet. ? ?

Men det er selvfølgelig nemt for "panelet" at være bagklog, så hvis du er i tvivl, så få dit fremtidige værksted til lige at bruge en halv time til en sort 200 kr seddel på at vurdere om de mener service er lavet eller ej.

Profil slettet

Profil slettet

31-12-2010 kl. 09:21

NÅ - ser lige nu, at du åbenbart fik lavet eftersynet allerede da du fik bilen - altså 5000 km for tidligt.
Troede du lige havde fået det lavet nu ...
Ja - så kan du ikke bruge tricket med at hive i oliepinden. Din olie er forlængst blevet mørk som tjære.
Men er du i tvivl , så kør da forbi ved Quickpot. De skifter olie og filter ( vel at mærke til kvalitets 5w-50 ) for godt 500 kr.
Så risikerer du ikke dårlig smørring og for stort vandindhold.

Profil slettet

Profil slettet

31-12-2010 kl. 13:09

Tricket med at tjekke olien dur ikke, hvis det er en dieselbil. Så er olien sort nærmest allerede når man kommer hjem fra eftersynet. :-)

Profil slettet

Profil slettet

31-12-2010 kl. 16:07

Det er vel kun de forskellige forhandlere og værkstedskæder så som Automester som har interne systemer de kan se service mm. i ?

Jeg tror altså ikke at alle værksteder har en fælles database for service.