Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

13-12-2010 kl. 20:17

Hvad mener du med Svensk ?
Volvo er altså Kinesisk :-)
De fleste Volvoer, er iøvrigt med Tyske dele fra Ford ?? og visse motorer er fra Frankrig?

Det er iøvrigt de færresrte Mercedes der bliver produceret i Tyskland, så vidt jeg husker, så laves C-klassen i Spanien.

Tiden er forbi, hvor det giver mening at tale om at bilmærkerne kommer fra 1 land.
Alle fabrikanter er idag globale

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

bruger siden
11-12-2004

13-12-2010 kl. 20:40

interessante biler du kigger efter.

Hvilken der er bedst er nok svært at sige, men vil nu mene at Passat´en ikke er helt i klasse med de andre, men den har så nogle andre fordele.

Audi A4, Mercedes C-klasse og Volvo V60 er ikke specielt store og praktiske. Men uden tvivl særdeles velkørende.

Volvo V70 burde være noget større end de 3 førnævnte, men det er ikke ensbetydende med at der er god plads i kabinen. Volvo har efter min mening igennem en del år været dårlige til at sørge for ordentlig plads på bagsædet.

Passat tilhører ikke samme klasse, Men det er den mest praktiske. Den nye model kommer jo også med standard udstyr som der ikke er i alle de andre nævnte biler. Det er også den billigste, hmm underligt at bruge ordet "billigste" i forbindelse med Passat.

Lige umiddelbart tror jeg at i får mindst problemer med Volvo mht drift.
Men Mercedes er billig at vedligeholde. Men meget dyr at købe.
VW og Audi er dyrt at vedligeholde.

Det kedeligste valg ville være Passat, da der er så sindssygt mange andre Passat-biler kørende.
Med Mercedes´en får du nok mange pludselige "Venner" når du kører rundt(Læs Taxa)

Volvo´erne er nok det valg hvor du skiller dig mest ud. De er også særdeles nydelige at kigge på udefra. Kabinen er nok lidt en smagssag. Noget af det er lækkert, andet er knapt så lækkert.

Audi A4 er nok det sikre valg. Den er lækker at se på ude og inde. Den kører godt og der er kun det praktiske man kan sige af negative ting om den.

Tilbage står vi med Passat. Det kedeligeste valg, men et eller andet sted også det mest fornuftige, hvis man lige tænker lidt over det økonomiske.
Du kan få en stærk motor som commonrail-diesel. Den har meget standard-udstyr. Den har lavt værdi-tab. Og så er det nok den billigste.
Den er også den mest praktiske, det er også værd at tage med.

Men når alt kommer til alt, så må det være når du er ude og prøve dem, at du kan finde ud af hvilken du skal have. Det kan du næppe finde ud af herinde.
Alle bilerne kører jo godt og lækkert. Så om der er nogle af dem der er meget bedre end de andre tror jeg ikke.... men prøv dig frem.

Profil slettet

Profil slettet

15-12-2010 kl. 21:21

Dette indlæg er slettet af en forummoderator.

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

16-12-2010 kl. 05:43

Den nye Passat ER kommet.

Jeg har set den hos SMC i Odense, og det er bare en lækker bil, der virkelig er rykket op blandt de "fine"

Det er rigtigt at der kører mange af dem, men det er ikke fordi de er billige, det er fordi de er gode.

Profil slettet

Profil slettet

16-12-2010 kl. 15:18

Dette indlæg er slettet af en forummoderator.

bruger siden
11-12-2004

17-12-2010 kl. 23:37

Markedsføringen fejler i hvert fald ikke noget. Og pressen lapper det i sig.
Der er ingen tvivl om at det er en god bil. Men designet er altså for kedeligt. Der er de hægtet af i forhold til mange af deres konkurrenter.
Men udstyrmæssigt er de til gængæld kommet rigtígt godt med. Positivt må man sige.

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

18-12-2010 kl. 10:56

Det kan godt være Martin, at du syntes designet er hægtet af på den nye Passat,
men har du set den rigtigt? Jeg syntes den er rigtig pæn, men jeg er måske også lidt mere konservativ end dig.

bruger siden
11-12-2004

18-12-2010 kl. 14:48

Smag er jo heldigvis meget individuelt. Og vi kan ikke lide det samme alle sammen. Nok også meget heldigt.

Men når nu VW siger der kommer et modelskifte, så sat jeg da forventningerne rimeligt højt. Og så bliver man da skuffet når der reelt kun er tale om et facelift.

Jeg synes bare at biler som f.eks Opel Insignia, Ford Mondeo, Mazda 6, Honda Accord, at der udvendigt er væsentligt mere spræl i dem. Passer lidt bedre til tiden. Især Insignia og Mazda 6.
Og når den Nye Peugeot 508 kommer, så kommer den også til at tage store markedsandele, for den har de sluppet godt fra. Jeg er normalt ikke den store Pug-fan, skal lige siges, Men de desginer altså nogle ret pæne biler i ny og næ.
Hyundai I40 kommer også snart. Og hvis de billeder jeg har set holder, så kommer der også til at køre mange af dem.

Jeg synes bare det er modigt af VW at de har nøjes med et lille facelift.
Og det er bestemt ikke fordi jeg ikke kan lide VW. De er trods langt fremme på mange punkter, men nok ikke designdelen. Passat er da også på min Top 10 liste over alm biler jeg vil have, Men nummer et bliver den så ikke lige.

Profil slettet

Profil slettet

19-12-2010 kl. 10:43

Jeg kom forbi denne udtalelse:

Honda boss admits Hyundai is a ‘threat’

With improvements in product quality and relatively cheaper prices, Hyundai cars and now a threat to Japanese car manufacturers like Honda, Toyota and others

According to a news article on The Canadian Press, senior executives at Honda are worried about competition from Hyundai. ‘Hyundai is awesome. They are undoubtedly a threat because their products are cheap, and the quality is improving. Their growth is fantastic,’ said Takanobu Ito, CEO, Honda Motor Co., in an interview with The Associated Press last week.

Honda isn’t the only Japanese car manufacturer that believes Hyundai is a threat. ‘Hyundai is the biggest threat for Japanese automakers. They have the technology, but they seem to have cheaper labour,’ said Shiro Nakamura, senior VP at Nissan Motor Co. Nakamura quoted the example of how Korean consumer electronics manufacturers like LG and Samsung have successfully taken on Japanese manufacturer Sony, in recent years.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

09-01-2011 kl. 20:19

Alt er jo smag o behag, OG ikke mindst viden...jeg vil altid sværge til at audi og bmw er nogle af de bedste biler, og med mindst rep på. En bmw 5 serie, så er pengene givet rigtigt godt ud, set i forhold til service og rep og holdbarhed. Den er lavet af de rigitge materialer og vel og bemærke de bedste på markedet. Men igen man skal have været det der for at kunne vide det. Har eks. en del kendskab til folk med nye mercedes, som har masser af bøvl med bilerne, både el og transmission. Mange har skiftet til bmw, hvor der så og sige intet er at komme efter. Men husk det er dig selv der skal have pungen op. Du kan iøvrigt få en meget fin bmw 5serie E60 brugt fra 300-500.000.