Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

07-12-2010 kl. 16:31

En af mine venner kører i sådan en HDI med vist nok 110 hk som 5-dørs.

De har haft den et par¨år indtil videre. Og der har kun været noget med udstødningen eller deromkring. Ellers har den bare fået almindelig service.
Men service er ikke billigt hvis du kører til aut. Peugeot-værksted.

Generelt er de meget glade for bilen. De kører ca 40.000 km om året og den kører nemt mere end 19 på literen.

Men generelt er peugeot ikke kendt for at være de mest driftsikre, men du får ret meget bil for pengene. Husk at bilerne de første par år har fået et gigantisk værditab, så prisen skal være LANGT under nyvognspris.

Jeg ville gå efter den med 109/110 hk. Den kører altså rigtigt godt og passer godt til bilen.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Ulrik W

Ulrik W
bruger siden
06-02-2011

04-06-2011 kl. 21:08

David Petersen skrev:
Jeg skal hente min "nye" 308 '08 90hk hos Peugeot rødovre idag.
Den kører glimrende. Gearskiftet er dog en smule upræcist - det skulle være bedre i '09 modellerne.

Af hvad jeg har kunne undersøge mig frem til er der ikke mange der har noget negativt at sige om 308 driftmæssigt. Selvfølgelig er modellen også stadig relativt ny, så den har måske ikke været på gaden længe nok til at fejlene begynder at opstå. HDI motoren har fået rigtig god kritik, og bruges af mange andre fabrikater også (bl.a. BMW).

Dertil skal det siges at det er korrekt mht værditabet de første par år. Den jeg henter i dag havde en nypris af 250.000,- i starten af 2008. Den giver jeg idag 154.000,- for. Den har 44000km på tælleren.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg