Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

05-12-2010 kl. 11:36

Ja du skal (hvis det er til privat brug) af med 5000,- pr. år oven i de normale udgifter som strafafgift. Er det delvis privat og forretning er det 2500,- pr. år.

Jeg vil gætte på, at du sparer ca. 50000,- ved, at købe den til privat brug inkl. moms. Har du den i fx. 5 år så har du så brugt de 25000,- på strafafgift og bilen vil så være meget sværere at sælge idet der ikke er mange der vil betale 5000,- i strafafgift på en 5 år gammel polo på gule plader.

Man skal selvfølgelig også tage højde for, at du evt. har sparet en del i renteudgifter ved at købe den 50000,- billigere på guleplader når der er gået 5 år.

så det væsentlige problem du skal forholde dig til er, at du måske ikke kan komme af med bæstet til en rimelig pris igen.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

05-12-2010 kl. 17:03

Hmm jeg vil tage et rask gæt på at dine tanker bliver dyre end du kan forstille dig. Aner ikke om din avensis er en diesel.....men skal du ud og bytte/sælge den taber du penge....Du skal betale grønafgift på 2 biler og forsikring på 2. Den brugt golf som du omtaler til at have børn med, skal synes hvert andet år, plus dæk, rep mv....Alt taler for at den løsning er dyr og dårlig, umiddelbart. Medmindre det er fordi i SKAL bruge 2 biler i familien.

Hvis det er fordi du sidder og tænker at et eller andet nyt skal der ske...Ja så kunne du måske kigge på noget Skoda oktavia combi eller lign med den nye 1,6tdi (105hk) eller noget næsten nyt golf med samme motor....godt nok starter du ud med priser omkring 240-260.000. Men bilen vil være lettere omsættelig igen, selv om den har kørt mange km. og igen vil den sikkert være billigere end de 2 omtalte på sigt. Men kun du ved jo hvor mange km du køre. Men gevinsten om du vil er større ved at købe en rigtig bil.....en ved en gulplade og en ældre golf. plus den faktor at når du køre irelativ ny bil, er dine børn også mere sikret.

Mvh

Dette indlæg blev 05-12-2010 17:09 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

06-12-2010 kl. 16:35

Hej Per.

Jeg har købt en Polo 1,6 TDI comfortline med DSG på "gule plader". der er som nævnt en afgift på 5040 ud over den sædvanlige grønne afgift. Alt efter hvilket model og hvor meget udstyr du stopper i den, kan besparelse være så stor, at det er svært at se det fornuftige i at købe den på hvide plader. Min besparelse var ca. 100.000 kr og renteudg. taget i betragtning, kunne det ikke betale sig at købe den på hvide plader. Den taber godt nok %-vis mere pr. år, men udgangspunktet er jo også i mit tilfælde 100.000 lavere.

Vh, Thomas