Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Ejner Skræddergaard

Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003

22-11-2010 kl. 07:20

Biler har teknisk nedbrud, dette er faktum.

Du skriver om VW gearkasse DSG7 og Skoda Otavia, VW og SKODA har samme ejerkreds og anvender i nogle tilfælde identisk teknik, derudover ingen sammenligning.

SKODA sælges ikke i USA!

Skoda Octavia har i DK 4 års garanti mod VW 2 år.

Jeg "tør" ikke gætte, men vil råde dig til at købe andet mærke, der leveres med automatgear.

Hilsen
Ejner

Dette indlæg blev 22-11-2010 08:15 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

22-11-2010 kl. 15:13

Det er rigigt at DSG ikke ligefrem er kendt for at være det mest driftsikre aut. gear i verden. Men jeg er også sikker på at problemet er størst på en diesel. Selv om 1,4 TSI også har turbo, er momentet ikke lige så stort som på diesel. Så ved alm kørsel bliver gearkassen ikke presset så hårdt. Holdbarheden burde kunne holde længere på en benzin. Men der er jo som sagt ingen garantier.

Men du må håbe på det bedste, og satse på at det virker og bliver ved med det. Eller også langsomt spare op til det i løbet af de 4 års garanti.

Profil slettet

Profil slettet

02-09-2011 kl. 22:50

VW laver skønne biler med mange tekniske detaljer. Min VW fra 2010 har kørt som en drøm med 1,4 tsi motor og den nye DSG 7 gears gearkasse. Bilen køres af en kvinde der har haft 5 VW tidligere uden nogen form for problemer eller reparationer.

DSGèn begyndte efter 22ooo forsigtige km. at hugge. Nu har den fået ny gekasse og kører igen som ny. Men hvor længe ?

Talte med en Falck mand der oplyste at de på hans station har 3 Touraner med 1,9 tdi og dsg -med 6 gear. Bilerne har kørt ca 300.ooo uden problemer.

Diesel DSG gearkasserne er måske stærkere og mere holdbare end benzin DSG gearkasserne.

Konklusion: Det er skønt og meget behageligt at køre en VW med DSG der fungerer. Ærgeligt og surt hvis man efter 22ooo km skal skifte gearkasse og ofre små 45ooo + montering + moms.