Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
16-11-2010 kl. 13:46
Det kan nemlig sagtens i teorien betyde den ekstra 1 km/l.
Iøvrigt er dit snit på 16-16,5 km/l nok ikke helt unormalt.
Ha hørt om mange, som har svært ved at komme i nærheden af fabriksoplysningerne - ikke mindste på Hyundai og Kia's dieseludgaver.
Noget helt andet er så, om du kører bilen korrekt.
Især mange der kommer fra en benzinbil, kører dieselbilerne forkert, og opnår derved en meget dårligere økonomi end forventet.
Profil slettet
16-11-2010 kl. 14:11
Når den er fra apr. 09 så har den ikke startstop-funktion og heller ikke 6 trinsgearskasse. Den nye udgave kører på papiret (hatchback) 23,2 km/l og giver 1980 kr./år i afgift. Rn ny st.car koster 2600 kr./år.
Det snyder lidt fordi din er st.car og den vejer 45 kg mere end hatchbacken (og det koster lidt på opgivelsen i km/l ) - hvilket dog ikke er en begrundelse for dit lave snit - men kørestil betyder jo meget (men om det er årsagen ved jeg ikke). I din bils typegodkendelse vil man kunne læse, hvad den er opgivet til (fstyr.dk - det hedder vist noget andet nu - men du kan komme til det rigtige sted ved at skrive fstyr.dk).
tjekkede lige typegodkendelsen for dig:
Der er 3 for i30cw 90 hk diesel. Den første er godkendt 30.3.09 (det er nok den med 5trinskasse) og kører 20,4 km/l - men den 3.4.09 (kom først til salg i sommeren 09) blev den godkendt med u2-motor (6 trinsgearkasse) og fik tallet 21,4 km/l (2600 kr./år).
Den sidste er fra faceliftet hvor start-stop kom med og afgiften er 2600 kr./år
Dette indlæg blev 16-11-2010 15:16 redigeret af dets forfatter.
Gert Smed
bruger siden
13-08-2007
16-11-2010 kl. 22:22
Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003
17-11-2010 kl. 07:48
Mange hilsner
Ejner