Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Martin Sønderskov Nielsen

bruger siden
11-12-2004

09-11-2010 kl. 23:00

Jeg kan se din pointe, og det er absolut ikke logisk med de priser fra forsikringsselskaberne.

Mht kadett´en så er prisen også så høj fordi at hvis den kører ind i en anden bil, så skal forsikringen jo også betale for skaderne af modpart.

Og så tror jeg det handler lidt om at forsikringen beregner at en 20 årig ung mand i en kadett til en værdi på 5000 er lidt mere ligeglad om bilen bliver smadret, da det ikke koster så meget. Den er også langt mindre sikker at køre i.
Den nye astra vil folk jo helt automatisk være mere påpasselig med, da der er mange flere penge på spil.

Det er i hvert fald mit gæt på hvorfor priserne er som de er. Og nej det er absolut ikke logisk og til at regne ud. Med mindre man laver den slags hver dag.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

10-11-2010 kl. 12:35

Att: Martin - Husk nu forskellen på kasko og ansvarsforsikring. Det er netop den lovpligtige ansvarsforsikring der går ind og dækker skader og udgifter på modpart.
Så Martin, prøv nu lige at tænke inden du automatsvarer (kan se du er aldeles aktiv med indlæg) eller som Hans Jørgen beder om, at det er en assurandør som svarer!

Profil slettet

Profil slettet

10-11-2010 kl. 12:58

Hov, hov - vi er ikke på ekstrabladet.dk...
Prøv i øvrigt at se, hvor hurtigt debatten bliver modbydelig der - ikke at du var sååå slem :-)

bruger siden
11-12-2004

11-11-2010 kl. 09:58

Husk på at hvis det er er ung mand på 20, så er der jo mange af dem der tror de er udødelige, og at det IKKE kan gå galt for dem.

bruger siden
11-12-2004

11-11-2010 kl. 10:03

Nu er der tilsyneladende ikke nogle assurandører der svarer herinde, og så er det trods alt tilladt at komme med et bud. Og lige umiddelbart er jeg næppe helt galt på den.

bruger siden
11-12-2004

12-11-2010 kl. 16:02

Risikoen for at en 20 årig kører galt i en gammel kadett er da trods alt væsentligt større end i en ny bil. Bl.a. pga manglende sikkerhed i den gamle bil.
Men da også pga den manglende respekt for egen bil, hvis den kun koster 5000 kr. Så er chancen da netop større for at det går galt i en gammel bil frem for en ny.
Jeg er dog overbevist om at jo dyrere bilen er, jo mere passer man på den, også selv om man er 20 år.