Bilbasen Forum
Indlæg slettet
H P
bruger siden
06-01-2004
08-11-2010 kl. 12:30
Der findes for det første ikke en teknik der kan udføre dit forslag, mange Tyske biler er begrænset til 250 km/t fra fabrikkens side, den begrænsning kan enhver "perlestensmekaniker" ophæve.
Og så 2500 o/min ? hvad skal ejeren af en Fiat Panda feks. gøre ??
Så kan han kun køre 63 km/t ??
Når nu man må køre 130 på motorvej, hvor får du så 110 fra ?
Der er masser af andre måder at begrænse CO2 forureningen på
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
08-11-2010 kl. 13:12
Dine forslag gavner nok næppe miljøet i det lange løb.
En motor har bestemt ikke godt af at kun at få morfarkørsel. Den soder jo til og kommer til at forurene endnu mere.
Og din Max 110 holder jo heller ikke, når vi må køre 130 kmt med mindre andet er angivet.
Så nej, jeg tror vi lader reglerne være som de er. Det er nok det sikreste.
H P
bruger siden
06-01-2004
11-11-2010 kl. 12:58
Mit råd: Behold dit gamle fjernsyn, og bliv vegetar, så kan du sagtens køre i en Porsche Cayenne :-)
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
12-11-2010 kl. 19:34
Det kan godt være at de køre langt på literen, men de koster en masseCO2 at fremstille.
Vidste I for eks. at en Landrover er den bil med sammenlagt mindst CO2-udledning?
For det første er den lavet af aluminium, der kan genanvendes, og for det andet så kører 75% af alle produkserede Landrovere endnu. (og så er det ikke engang LØVN)
Hilsen Lars
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
15-11-2010 kl. 05:37
SELVFØLGELIG skal vi tænke os om og begrænse CO2-udslippet, MEN det virker som at tisse i havet, når der f.eks i Indien kører 60 Millioner knallerter med dårlig forbrænding. Det er flere end samtlige Golfer, Corollaer og Kadet/Astraer der er lavet.
Hilsen Lars