Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

20-10-2010 kl. 13:01

Isskraber
Antidug-klud
Tæppe

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Mortensen

Lars Mortensen
bruger siden
30-03-2005

20-10-2010 kl. 14:20

Et par store vinterstøvler (som ikke egner sig til selve kørslen)
Sneskovl
Godt fyldt brændstoftank (kører ikke beholdningen så langt ned om vinteren), så man kan holde varme på i laaaaaaaaaaaaang tid i en snedrive !

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

20-10-2010 kl. 16:10

LØGNHALSE !!!!!

Ja det er en provokation, men jeg nægter simpelthen på at tro på i ALTID fra 1/12 frem til 28/2 kører rundt med alt det junk :-)
"2-3 sneskrabere"
"2 sæt handsker"
"2 tykke tæpper"
"altid fyldt tank" Vil det sige at du tanker HVER dag hele vinteren ??

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

20-10-2010 kl. 18:16

1. Sovepose
2. Isskraber
3. En pose med tomme colaflasker
4. En spand sund fornuft der gør at jeg bliver hjemme når det sner meget/er varslet.

Lars Mortensen

Lars Mortensen
bruger siden
30-03-2005

21-10-2010 kl. 09:22

........

Profil slettet

Profil slettet

21-10-2010 kl. 16:49

Dette indlæg er slettet af en forummoderator.

sp Spanggaard

sp Spanggaard
bruger siden
05-03-2007

22-10-2010 kl. 23:44

En guitar, en massagebriks og en cd med Roxette

Profil slettet

Profil slettet

29-10-2010 kl. 10:36

1) Varmt overtøj '' der er ikke noget værre end når bilen løber tør, og man sidder i saksen og fryser sin røv i laser''

2) Vand, sodavand eller anden væske '' at være tørstig er noget af det værste når der er langt til den næste tank station''

3) Cigaretter :) '' jeg var så heldig at jeg lige nøjagtig havde købt 2 pakker på den første tank jeg kom forbi, inden jeg sad fast i vinteren 2007 jeg klarede mig igennem 10 timer med kolde fødder og en løbene næse''

Vh. Maria

Jens Munk

Jens Munk
bruger siden
29-06-2003

29-10-2010 kl. 13:01

Ang. det gode råd om at man derhjemme kan tø forruden op med varmt vand, er det nok også en god ide at medbringe en ny forrude.

Varmt vand på en iskold rude med et par stenslag, er da direkte at bede om, at få den til at revne.

Kasper Fodgaard Holm-Jørgensen

Kasper Fodgaard Holm-Jørgensen
bruger siden
13-09-2006

30-10-2010 kl. 01:54

Heysa,

Lige mine 5 cents til gode ting at have i bilen...
Jeg har et stykke gammelt gulvtæppe - en dørmåtte kan også bruges - hvis man nu skulle punktere kan man sidde på det eller hvile knæene på det når man skifter hjul.
Om vinteren har jeg også en børneskovl!! Altså et ca. 60 cm træskaft med et lille metalhovede på ca 10x15 cm i METAL for enden - det kan nå ind under bilen hvis man sidder fast i en snedrive... de kan fåes hos BR Legetøj og nogle gange hos Silvan...

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

30-10-2010 kl. 02:54

Jeg kan se der er dømt køre teknisk grund og uviddet kursus til de fleste her. måske Bilbasen også sælger dem (Gnæk). Det lyder som om de fleste af jer har tænkt at overnatte i bilen. Det drejer sig jo om at kende og lære hvordan man styre en voldsom volvo igennem sne masserne. http://www.bilzonen.dk/test-og-artikler/features/2010/10/vejen-til-nul-buler
Husk rigtige lamel dæk af et ordentligt mærke, og en halvtung speeder fod. Men er da godt at have en mobil med og en flaske sprut/sprit mener vand...

Og ja vi er fulde af forundring over bilbasens tiltag. Det må jeg sige, det er godt gået. Inden længe kommer der jo nok et sted her på sitet hvor vi kan købe isskrabere og kiks, forhåbnetlig ikke tudekiks.

Nå men vi saster på en mild vinter, så ingen grund til panik med kiks og sager. Det skulle da lige være nogle udsøgte klejner, og lidt gløgg man ku ta med i vild dyret. Gud glemte mit lille juletræ med alle de kulørte faver, det har jeg da med. plus min cd med julesalmer.Så kan man jo altid holde lidt før jul, eller hvis man nu sitter fast kan man holde jul i bilen og vente på nytårets komme......(gnæk)

Dette indlæg blev 01-11-2010 01:27 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

01-11-2010 kl. 08:39

Jeps Jens, du har fuldstændig ret. Det er den eneste måde at ødelægge sin forrude på, og så er det ikke engang sikkert at man kan se sine stenslag. Og det er af bitter erfaring.

Profil slettet

Profil slettet

01-11-2010 kl. 08:46

For jer som ikke har læst alle kommentarerne igennem vil jeg bare lige opsummere et enkelt punkt. Der bliver skrevet under punkt 2 i indslaget at man kan bruge varmt vand på sin forrude. Det vil jeg på det kraftigste fraråde. For hvordan er det at materialer arbejder ved kulde og varme? ;) Varme på en kold rude kan få selv de mindste stenslag til at blive til store revner, selv bittesmå stenslag man ikke kan se kan få dem til at splintre. Bare et lille erfaringstip :)

God vinter..