Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

11-10-2010 kl. 17:21

Tjaa, umiddelbart,så har du da ret, jeg kan dog huske da Golf GTi kom frem i 1976, en 1,6ér med 110HK, der var da HELT vildt, DEN kan da ikke holde sagde folk, men det kunne den altså.
Så lad os nu se om ikke de ved hvad de laver :-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

11-10-2010 kl. 18:24

Hej Mat D

Svaret er at det burde den kunne holde til, men der et eller mange men'er. Der er set motorhaveri på nogle af de nye golf 1.4 (160)hk. har endnu ikke hørt hvori problemet opstår. Men skidtet mister voldsomt kraft, og stempel knækker/ryger sig en tur. Personligt vil jeg godt turde købe, men med færre hk, den med 122hk på 1,4, trækker ligeså godt som den med 160Hk, sidst nævnte 160 mærker du først ved 4000omdr. Men for søren da nogle problemer man kan rende ind i, hvis problemet er omkring materialer disse stempler mv. bliver lavet af.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

11-10-2010 kl. 18:33

jeg er ikke ekspert, så dette er kun min formodning, og jeg lader mig gerne irettesætte.. :-)

..men jeg tror at man med de nye små og relativt højtydende turbomotorer (både benzin og diesel) skal være ekstra obs på rettidig service og den rigtige olietype og mængde.

Man kan selvfølgelig stadig være uheldig med motorhavari, men har man ikke altid kunnet det?

Vh Anders

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

11-10-2010 kl. 19:21

Tjoe det kan du da have ret i, det med rigtig oile type og service. Dem jeg har hørt om havde vist ikke gået ret langt, næsten nye biler. Og nej vi ved jo heller ikke rigtigt hvordan de er blevet behandlet..

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg