Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

20-09-2010 kl. 18:28

Jeg tror at man kan lede længe efter nogen som helst form for logik i regeringens afgiftspolitik, specielt når det gælder biler...

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

21-09-2010 kl. 05:47

Jamen Jane dog.
Misundelse er en grim ting, vær du glad for din Audi A2 3L den er trods alt billig i afgift, ca 1300-1400 om året inc partikelfilterafgift.

Jeg kører i en 95 model A6 tdi (17,5 km/l) og skal betale 8800kr om året.
Hvorfor skal jeg betale 5 gange så meget som dig, du kører trods alt kun dobbelt så langt på literen.

Hvis du regner ud hvad staten har tjænt på min bil indtil nu, vil du aldrig om så bilen holder i 100 år komme til at betale lige så meget.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

21-09-2010 kl. 08:39

Hej Jane.

Jeg forstår ikke helt hvad du mener med "0,3% for meget".
Enten så har bilen partikelfilter eller også så har den ikke ! En Audi A2 har det altså IKKE.
Det betyder helt konkret at din søde lille Audi, sender mikroskopiske partikler ud i luften, som nedsætter lungefunktionen hos især ældre, som kan dø af det, det er altså uanset om din bil kører 33 km/L eller 16 km/L.
Jeg beklager, men jeg deler altså ikke din "harme", den Mercedes du nævner, han betaler i forvejen en ejerafgift der "sparker røv" i forhold til de 160,- kroner du giver.

Jeg skal ikke forsvare regeringen, men 1.000,- er da småpenge i et bilbudget, og så er loven jo lavet for at fremskynde partikelfiltre på nye biler.

I stedet for at ærge dig, så dør du nyde at du købte bilen (hvis altså du har haft den fra ny) med en reduceret afgift, og du har ,stort set, ikke betalt ejerafgift siden ( i forhold til ham med Merceren)

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

23-11-2010 kl. 05:41

Der er vel ingen der snyder nogen ved at køre en lille sparegris til lav afgift.
Det er mere ærgeligt at betale 8500-9000 om året for at køre i en 15 år gammel bil, der trods sin alder kører lige så langt som en ny Mondeo diesel, men til dobbelt pris.

Hilsen Lars.