Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Michael N

Michael N
bruger siden
06-04-2005

13-09-2010 kl. 16:37

Hvis du har papir på at du har købt bilen med partikkelfilter så er der mulighed for at lade handlen gå tilbage eller få et afslag i prisen.
Her skal du naturligvis have mellem 5000-8000 kr som det normalt koster at montere et filter.

Hvis du ikke har det på skrift så ville jeg prøve at finde en mindelig løsning.... idet du så er afhængig af forhandlerens moral... den ser jo heldigvis ud til at være ok.

Måske i kunne lave en god handel omkring nogle vinterdæk eller ekstra tilbehør.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

13-09-2010 kl. 22:11

Der er nok ikke meget andet at sige end at mange af disse bil sælgere ved ikke hvad de har med at gøre. Det er til at dø af grin over, selv sælgere af luksus mærket bmw, ved de ikke engang hvor meget moment de forskellige modeller har mv. HUSK altid at man selv skal sætte sig ind i tingene, for mange sælgere ved det ikke. har selv 2gange købt ny bmw, de vidste ikke meget om sagerne, gjorde de heller ikke ved ford. Er jo tit sælgere der før har solgt flødeboller og lign. men noget forbandet svineri at de som i dit tilfælde forsøger at snyde, ligesom ham der skrev om at der stod 18,9km/l og så køre den 16, et eller andet. Bevidst snyd og lavbegavede sælgere, for vis en kunde opdager det, kan de jo miste kunden, både i forbindelse med service eller salg af næste bil

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

13-09-2010 kl. 22:33

Fortæl ham at i overvejer kraftigt at bruge en anden forhandler til service mv, og evt. køb af flere biler. Fortæl ham at din svigerfar evt er int i en .....det burde få ham til at vågne op

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

14-09-2010 kl. 13:07

T. Nielsen. Jeg synes du skal lade være med at kaste din harme over BMW servicen over på denne sag. Fordi du har mødt en idiotforhandler betyder det ikke at alle er det!

Når nu forhandleren har tilbud at "finde ud af noget" så virker han meget reel og alle kan vel lave fejl. Når domspraksis desuden ser ud til at ligge fast ser jeg slet ingen ide med at melde sig ind i FDM (hvilket jeg iøvrigt tvivler på nytter noget da FDM ikke kan agere redningsplanke for ikke medlemmer som får et problem og så hu-hej melder sig ind).

Så hvis man kan forhandle sig frem til samme løsning som Martin Neergård så synes jeg det virker som en ok løsning. Hvis kravet skulle være at handlen går retur er dette jo fortsat en mulighed, trådstarter har i hvert fald ikke dementeret dette.

Profil slettet

Profil slettet

04-10-2010 kl. 16:39

Altså det med koblingen og gearet har jo i princippet intet med sagen at gøre. At der så bliver problemer med gearet efter garantiperioden er jo uheldigt, men hvis du har haft den til kontrol for kobling hos ham inden garantiudløb har de vel haft en mekaniker til at kigge på den og dermed også et tilhørende arbejdskort der beviser at du har reklameret over det tidligere...

Med hensyn til partikelfilter er det da fint at han vil tilbyde at betale strafafgiften for jer fremover, dette vil jeg også have på skrift hvis det var mig, men hvis han er villig til det, hvorfor får du ham så ikke bare til at eftermontere det partikelfilter på hans regning, så er det problem vel løst.

Det problem jeg kan se du kan få hvis du bliver ved med at lave "væsen" er vel, at forhandleren på et tidspunkt spørger om du kan bevise at han har sagt den var med partikelfilter og hvis du så ikke har det på skrift, hvor står du så, så er det påstand mod påstand og så får du højst sandsynlingt ingen ting. Så spørg ham pænt om han ikke vil eftermontere partikelfilter i stedet for at betale strafafgiften, så har du også det i bilen når du skal af med den igen.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

04-10-2010 kl. 21:39

Til Jan Nielsen!!!

"min harme over Bmw service" ??? hvad filen er det nu for noget sludder....læs nu tekts grundigt....Nævnte blot at mange af de sælgere der sælger biler, ikke har 120% forstand på tingene, og det er fakta. Har frekventeret flere bmw forhandlere, og det samme mønster viser sig. Men er da absolut ikke kun bmw, mange af de andre bil mærke vare sælgere er endnu værrer. Man skal ofte selv vide hvad man har med at gøre. og tro mig , en del af de såkaldte ledere der sidder på forhandling af mange bilmærker, Ved ikke det halve af hvad de burde vide. Det handler om cool cash, intet andet. Der er dog nogle få indimellem der ved hvilken vare de sælger. Hmm spurgte en forhandler om jeg ku få en tur i en bmw318, for at se om skidtet trækker ok. Mente han ikke jeg skulle. Ender så op ved en anden forhandler med en 523, og købte den. Mage til......ja en helt mase grimme ord plus det løse. Har mange flere af den slags erfaringer....

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

05-10-2010 kl. 17:32

Måske du også skulle forsøge at skrive en tekst herinde. Så venter vi alle spændt.....men hvorfor skriver du under flere navne herinde. Det ser jeg da ingen grund til, eller gør du....Nå men når det så er sagt, vil jeg blot minde dig om, at hvis man er helt grøn i bilkøb, er der og kan der være mange fælder. Ang bmw, ja så sælger mærket jo lidt sig selv, heldigvis for det. Jeg ved nu ikke om jeg vil bruge dit ord som idiot sælger. Men er din udlægning. Men du må da indrømme at det er problematisk, at en sælger som har solgt trådstarter bil, ikke vidste og ikke gad eller hvad man nu skal sige, sætte sig ind i tingene. Og nu hvor vi er ved det....har jeg flere gange afsløret bmw folk i forums herinde, som forsøgte at sælge fra egen forretning via disse forums. Jeg ved ikke om du sælger bmw, men noget kunne tyde på det efter som din reaktion, er lidt i kanten.

Dette indlæg blev 05-10-2010 18:35 redigeret af dets forfatter.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

05-10-2010 kl. 18:56

Gad nu vide om det køb her, ikke skulle være hos terminalen....Gad nok vide hvor meget bøvl i får med denne bil...Men måske en ide at bytte den til samme forhandler, med et mindre tab, og så få en anden bil.