Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

03-09-2010 kl. 09:20

Du får den formentligt til ca samme pris som den ville koste herhjemme. Som andre skriver betaler det sig bedst med lidt ældre biler. Men derfor kan det jo være ok for dig hvis en tilsvarende bil er svær at finde her i DK. Vurdér at finde et firma som importerer biler i dag og få dem til at gøre det for dig.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jesper Kümpel

Jesper Kümpel
bruger siden
06-01-2004

22-12-2010 kl. 13:17

Hej alle
Jeg har en lignende sag. Jeg ønsker mig en S-MAX med noget helt specielt udstyr. Det skal være den nye model. Dvs. den er 6-9 mdr. gammel. Jeg vil ikke købe en ny da afskrivningen er for høj de første 6 mdr. Der er ingen på markedet i DK, så jeg har intet at sammenligne med og aner ikke hvad prisen ville være. Men min forespørgsel hos SK(V)AT bliver afvist med begrundelse at den er mindre en 1 år og skal fremstilles til Toldsyn inden vurdering. Det er dog helt urimeligt da jeg jo ikke kan returnere bilen hvis den bliver for dyr i afgift.

Er der nogen der har prøvet lignede? Hvordan finder jeg ud af hvad afgiften bliver?

Dette indlæg blev 22-12-2010 13:18 redigeret af dets forfatter.

Gert Smed

Gert Smed
bruger siden
13-08-2007

23-12-2010 kl. 22:59

Vi ville også gerne have en bil med lidt ekstra udstyr men syntes de er for dyre i Dk, så vi kontaktede TL Auto i Nørager som har stor erfaring med at hente biler i D og F så vi sagde vi gerne ville have en sort touran 140hk med diesel partikel filter, 7 sæder, læder og gerne Xenon og den måtte ikke koste over et bestemt beløb, han fandt en som vi syntes lød ok, han fik den hjem fra syd tyskland og vi kunne se den, men var ikke tvunget til at købe hvis den ikke levede op til vores forventninger, det gjorde den heldigvis, vi gav det samme for en bil fra D med alt i udstyr og mindre km, som vi skulle give for en bil uden udstyr og med flere km i Dk. http://tl-auto.dk/4167.cms?id=633800923 har en som du måske kan sammenligne med