Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
01-09-2010 kl. 22:48
Det var da godt nok et underligt svar du har fået.
Jeg tænker bare at det kan da ikke være særligt smart at der er kondens/vand i en lygte. Fugt og elektronik er ikke ligefrem den bedste kombination.
Kontakt evt FDM og hør hvad de kan foreslå.
Jeg ville godt nok også blive skuffet hvis jeg fik samme besked, som du har fået.
Jeg tænker bare at det kan da ikke være særligt smart at der er kondens/vand i en lygte. Fugt og elektronik er ikke ligefrem den bedste kombination.
Kontakt evt FDM og hør hvad de kan foreslå.
Jeg ville godt nok også blive skuffet hvis jeg fik samme besked, som du har fået.
Morten H
bruger siden
03-04-2005
01-09-2010 kl. 23:12
Hej Jan.
Jeg vil godt understrege, at jeg ikke forsøger, at forsvare SMC Amager - jeg har ingen relation til dem overhovedet!
Men det er helt normalt med kondens i lygterne - som Lars Laursen skriver, så er en forlygte ikke hermetisk tæt, men konstrueret således, at den kan "få luft" (der vil jo alt andet lige altid komme luft ind i lygtehuset, fugtig luft eller ej, når der skiftes forlygtepærer) og du vil opleve mere kondens, jo større temperatursvingningerne er dag/nat.
Prøv at gå en tur på villavejen/parkeringspladsen en morgen, hvor det har været koldt om natten og morgensolen er skarp og varmer lygtehusene op, så vil du se endog meget kondens/dug på indersiden af lygteglasset!
Jeg vil godt understrege, at jeg ikke forsøger, at forsvare SMC Amager - jeg har ingen relation til dem overhovedet!
Men det er helt normalt med kondens i lygterne - som Lars Laursen skriver, så er en forlygte ikke hermetisk tæt, men konstrueret således, at den kan "få luft" (der vil jo alt andet lige altid komme luft ind i lygtehuset, fugtig luft eller ej, når der skiftes forlygtepærer) og du vil opleve mere kondens, jo større temperatursvingningerne er dag/nat.
Prøv at gå en tur på villavejen/parkeringspladsen en morgen, hvor det har været koldt om natten og morgensolen er skarp og varmer lygtehusene op, så vil du se endog meget kondens/dug på indersiden af lygteglasset!