Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Jacob Harritz Poulsen
bruger siden
05-02-2004
30-08-2010 kl. 10:26
Jeg er blevet fortalt, at et uorgianlt filter slet ikke det samme som et orginalt - de er ikke nær så effektive og der er høje driftudgifter på dem.
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
30-08-2010 kl. 10:30
Men hvor længe regner du med at beholde bilen?
Jeg mener det koster 1000 kr ekstra om året i afgift, hvis der ikke er DPF på bilen.
Og så er der jo lige at bilen formentligt er mindre værd, i forhold til andre med DPF, når den skal sælges igen.
Så uanset hvordan og hvorledes gør du ikke nogen god handel.
De 15.000 kr bliver ædt op af værditab og ekstra afgift.
Og at det er et uoriginalt DPF uden regenerering der kunne monteres virker knapt så attraktivt. For det vil formentligt give dig ekstra regninger når det skal skiftes på et tidspunkt.
Jeg synes faktisk at du skal kontakte FDM og høre hvad de vil anbefale. For et eller andet sted, har du jo ikke fået den vare du har bestilt. Og jeg ville da foretrække at få den bil man har bestilt.
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
30-08-2010 kl. 11:40
Jeg har et andet forslag. Hvad med at du laver en aftale med Opel at De sørger for udskiftning af DPF de næste par gange, altså helt uden beregning for dig. Så taber du mindst muligt. Det er trods alt dem der har kvajet sig, og dermed burde det være dem der betaler for gildet.
Men jeg er nok en anelse optimist. Men et forsøg værd. For det er da bestemt ikke et uretfærdigt forslag.
H P
bruger siden
06-01-2004
30-08-2010 kl. 14:29
Her i forum er der flere der skal have skiftet deres Partikelfilter ved 100-120.000km En Oktavia-ejer har fået et "tilbud" på 21.000,-
Christian Tvorup Træholt
bruger siden
13-06-2003
30-08-2010 kl. 17:22
Jeg kender ikke detaljerne omkring det, så det er muligt jeg tager fejl :)