Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Jacob Harritz Poulsen

Jacob Harritz Poulsen
bruger siden
05-02-2004

30-08-2010 kl. 10:26

Få dem til at tage bilen retur, uden beregning for dig. Det er en meget væsentlig mangel, jeg er faktisk ved at tro den slet ikke kan/må indregistreres i DK uden partikelfilter.
Jeg er blevet fortalt, at et uorgianlt filter slet ikke det samme som et orginalt - de er ikke nær så effektive og der er høje driftudgifter på dem.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

bruger siden
11-12-2004

30-08-2010 kl. 10:30

Jeg har ikke lige været i situationen.

Men hvor længe regner du med at beholde bilen?

Jeg mener det koster 1000 kr ekstra om året i afgift, hvis der ikke er DPF på bilen.
Og så er der jo lige at bilen formentligt er mindre værd, i forhold til andre med DPF, når den skal sælges igen.
Så uanset hvordan og hvorledes gør du ikke nogen god handel.
De 15.000 kr bliver ædt op af værditab og ekstra afgift.

Og at det er et uoriginalt DPF uden regenerering der kunne monteres virker knapt så attraktivt. For det vil formentligt give dig ekstra regninger når det skal skiftes på et tidspunkt.

Jeg synes faktisk at du skal kontakte FDM og høre hvad de vil anbefale. For et eller andet sted, har du jo ikke fået den vare du har bestilt. Og jeg ville da foretrække at få den bil man har bestilt.

bruger siden
11-12-2004

30-08-2010 kl. 11:40

Okay. så du har bare en dårlig handel næsten uanset hvad, kan jeg regne ud. Ret surt.

Jeg har et andet forslag. Hvad med at du laver en aftale med Opel at De sørger for udskiftning af DPF de næste par gange, altså helt uden beregning for dig. Så taber du mindst muligt. Det er trods alt dem der har kvajet sig, og dermed burde det være dem der betaler for gildet.

Men jeg er nok en anelse optimist. Men et forsøg værd. For det er da bestemt ikke et uretfærdigt forslag.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

30-08-2010 kl. 14:29

Jeg er helt enig med Henrik.
Her i forum er der flere der skal have skiftet deres Partikelfilter ved 100-120.000km En Oktavia-ejer har fået et "tilbud" på 21.000,-

Christian Tvorup Træholt

Christian Tvorup Træholt
bruger siden
13-06-2003

30-08-2010 kl. 17:22

Nu ved jeg ikke hvordan din færden er i bilen, men mener at enkelte storbyer... eksempelvis Berlin kræver at der er monteret filter, hvis man skal køre rundt i byen. Kunne sagtens forestille mig at den tendens spreder sig.

Jeg kender ikke detaljerne omkring det, så det er muligt jeg tager fejl :)