Bilbasen Forum
Indlæg slettet
T i
bruger siden
17-06-2006
24-08-2010 kl. 20:12
Så det handler om at der skal være vidneudsagn, der kan godtgøre at den forankørende "skar ind foran" og at din kæreste derfor ikke havde en chance for at have en fornuftig sikkerhedsafstand.
Profil slettet
24-08-2010 kl. 20:25
Jannik P
bruger siden
12-04-2005
24-08-2010 kl. 22:33
Politiet kommer ikke til sager af den karaktér, det har de aldrig gjort - næste gang ringer hun 112 først - så dukker de op af sig selv... :-)
Jeg vil anbefale at skaffe et vidne til hændelsen - ellers betaler i selv regningen!
God fornøjelse.
Michael N
bruger siden
06-04-2005
24-08-2010 kl. 23:03
der er jo også flere vinkler på en sag... færdselsloven omtaler at det er ulovligt at lave hasaderede overhalinger... men den skriver også hvordan den overhalede skal handle... desuden skriver den noget om at holde afstand... min pointe er at uanset hvor urimelig i syntes det er er jura fyldt med modsætninger og det kommer til at kræve gode vidner hvis dnne sag skal ende godt.
Jannik P
bruger siden
12-04-2005
25-08-2010 kl. 11:01
Juridisk set skal man søge skyldspørgsmålet, har du vidner på at en fare-ulempe situation fra påkørte har medført dette uheld, er jeg sikker på du kan vinde sagen.
Men hvis situationen byder at afstanden til forankørende før overhaling allerede var for lille, vil jeg tro at i kommer til 50/50 forlig.
jeg kunne forestille mig at "idioten" kun netop kunne klemme sig ind, ergo er afstanden for lille, selv ved lav hastighed.
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
25-08-2010 kl. 12:47
Der hvor det går galt som jeg vurderer det. Er at den overhalende "idiot" rent faktisk når at bremse inden han ryger op i forankørende, på trods af at han formentligt ligger tæt på vedkommende. Men din kæreste reagerer slet ikke hurtigt nok, på trods af at "idioten" har overhalet hende. I det øjeblik hun bliver overhalet bør hun kunne vurdere at hun skal bremse før "idioten". Det lykkedes tilsyneladende bare ikke.
Derfor er jeg bange for at i er heldige med 50/50.
Med mindre i har nogle gode vidner der har set det hele. Så kan den måske reddes.
Men hvor er det bare belastende med sådan nogle mennekser der ikke kan tænke sig om i trafikken. Og håber at i har et godt vidne, så han kan få hele skylden.
Profil slettet
25-08-2010 kl. 13:32
Du skriver: "vi har talt med ham som drejede, og han giver hende ret,"
Så har du jo et vidne (hvis du stadig kan få fat i ham) - og det vil klart hjælpe dig. Jeg har intet forstand på det, men jeg vil da tro, at selv om din kæreste har holdt god nok afstand, og den unge knægt har været meget hurtig og hård ved bremsen, så kan det være svært at nå at bremse... men jeg ved heller ikke om det er nok til at få ret - men derfor kan du jo godt have ret ;-)
Rent juridisk vil jeg da tro, at hvis din kæreste kunne nå at bremse med den oprindelige afstand til forankørende, så har hun jo holdt den afstand, hun har brug for - og hvis den bliver stjålet - og der ikke er tid til at finde afstanden igen, så bør tyveknægten da bestemt tage det fulde ansvar! Men jeg er bestemt enig med flere af de andre debattører, at man selvfølgelig selv må tage sine forholdsregler over for de, der ikke kører så fornuftigt. Det er der jo bare ikke altid tid til
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
25-08-2010 kl. 18:33
obs. Vil dog lige tilføje, at ingen af os der skriver her, har set uheldet formodentlig. Kan kun gisne om hvad der er foregået. men jo man skal som sådan lave plads til en smutter der skal ind, men kommer jo igen an på hvor meget plads osv der har været
Dette indlæg blev 25-08-2010 18:39 redigeret af dets forfatter.