Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
13-08-2010 kl. 16:14
Profil slettet
Profil slettet
13-08-2010 kl. 16:55
Det eneste der er en fordel er bundtrækket i en Diesel.
Profil slettet
Profil slettet
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
14-08-2010 kl. 15:28
Den kan sagtens holde til både korte og lange ture.
Jeg kender flere der har diesel til korte ture og det er intet problem, heller ikke efter mange år.
Michael N
bruger siden
06-04-2005
14-08-2010 kl. 16:38
Den 1,6 liters Diesel motor der er i c-max er jo i bund og grund en HDI fra Peugeot og Citroen og der er en lille perle.
Problem med Turbo teknik er at det kan gå i stykker og så koster det relativ meget at få det repareret.
Så er det ligegyldigt om det er benzin eller diesel.
Det er desuden dyrt hvis dyserne går i stykker i en common rail motor... det kan snildt koste over 20.000 at få lavet...kender en del mondeo ejere der har erfaret det !
Jeg har prøvet en C-maxmed 1,6 l benzin motor, syntes faktisk den gør det helt godt og hvor mange gange skal i over kassel bakker med fuld læs ?
total økonomisk tror jeg i kører billigst med en benzin motor.
H P
bruger siden
06-01-2004
14-08-2010 kl. 16:56
Derudover, så er der ca. 1,50 kr´s prisforskel på diesel og benzin.
Profil slettet
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
16-08-2010 kl. 05:45
Min kone kører i en Ford Transit handybus 2,2 TDCI med 85 hk.
Hun kører ca 25000 om året blandet småture og lange ture og med campingvogn.
Bilen er nu 3 år og har kørt 80000 i alt.
Den har været til service 3 gange og der har aldrig været noget i vejen, kun skiftning af olie, rensning af bremser og efterse diverse bevægelige dele. ingen problemer...
Claus Bjerre
bruger siden
15-12-2009
23-08-2010 kl. 21:44
Jeg kører Focus 1,8 tdci fra 02... Den runder i næste uge 270000 km. Og den har ikke kostet en krone i vedligholdelse udover alm. sliddele...
Jeg kører en del korte ture men som du selv skriver også nogle lange. Jeg kører bestemt ikke morfar og den for ind imellem nogle omdrejninger og alt det den kan trække for den trækker nemlig som en besat... En chip for 2 år siden gjorde 148 hk og 355nm og det mærkes i sådan en bil... MEN selvfølgelig ikke rådden kørsel altid, langt fra og ALDRIG når den er kold...
Jeg kører ved alm. kørsel 16 på literen og det er den svær at klemme under og på lange ture går den også gerne 18...
Jeg er meget tilfreds og det tror jeg bestemt også du vil blive for en 1,6 tdci...
Bare det er en 109 hk... Den lille er for svag og arbejder for meget...