Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

08-08-2010 kl. 21:14

men det er da flot, at en relativ billig bil klarer sig så flot i en brugttest.

Endelig er det min erfaring, at ejerne af Ceed er ret begejstrede for dem, så det er nok ikke uden brug af fornuften, at Kia giver 7 års garanti på bilerne.

Toyotaens resultat kan jeg slet ikke forene mig med. Det lyder godt nok mærkeligt!! Hvis dette fortsætter, kan man meget let forestille sig, at det bliver de koreanske biler som bliver kendt for driftsikkerhed - og ikke de japanske.

Netop Toyota kom jo på markedet som et billigt alternativ til de "driftsikre" tyske biler. Nu er prisen jo kommet i vejret og kvaliteten tilsyneladende dalende, så historien gentager sig åbenbart.

Måske kører vi alle i Indiske og Kinesiske kvalitetsbiler om 10 år, fordi de koreanske biler er blevet for dyre og for ringe:-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Michael N

Michael N
bruger siden
06-04-2005

08-08-2010 kl. 22:23

Flere mærker har det økonomisk svært, der har været meldt ud fra såvel VW og Toyota at de i fremtiden skal skære i prisen på hvad det koster at fremstille en bil... det kunne tyde på at det også går ud over kvaliteten...... Som Ceed ejer er det da rar læsning... jeg har egentlig aldrig tvivlet idet jeg nu har kørt en Kia Picanto som 2. bil i 5. år.... og nej den er ikke køn, nej interiør kvaliteten er ikke noget at skrive om.. men der er masser af el udstyr i bilen og alt det mekaniske har bare fungeret uden problemer..... sjovt at opleve når man ellers var indehaver af franske biler tidligere !

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

08-08-2010 kl. 23:01

Kia Ceed er da uden tvivl en ganske fin bil, der kan leve op til de flestes behov. Men prisen og garantien spiller da en kæmpe rolle i den bils succes herhjemme.
Bare det at du kan spare måske 50-80.000 kr på at det er en Ceed fremfor en Golf eller Astra eller hvad de nu hedder, er trods alt et ret godt argument herhjemme i DK hvor vi virkelig for lov at betale for bilerne.
Personligt vil jeg hellere have en Astra frem for en Cee´d, men det er da udelukkende pga smag. Skal der bare en anelse fornuft med i overvejelserne, måtte det da nok blive enten en Cee´d eller I30.. Der kan være rigtigt mange penge at spare.

Så i bund og grund handler det vel bare om hvor meget vi er villige og har mulighed for at ofre på en bil. Og det svinger en del...

Men godt at se at Cee´d klarer sig så godt..

Profil slettet

Profil slettet

09-08-2010 kl. 19:07

Dette indlæg er slettet af en forummoderator.

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

09-08-2010 kl. 21:07

Nu er statestik jo mange ting, og kan læses med de briller man bedst kan lide.
Hvis man læser ADAC seneste test af nødhjæl til bilister ligger Kia Ceed nr 14 ud af 15 mulige i sin klasse, hvorimod alle klasser vindes af tyske mærker mest MB BMW og AUDI.

Testen er foretaget ud af 3,9mill udrykninger i 2009.

Lars Mortensen

Lars Mortensen
bruger siden
30-03-2005

10-08-2010 kl. 09:44

I de tyske motorblade diskuteres det, efter at denne seneste ADAC-statistik kom frem, om man overhovedet kan stole på den mere, eftersom nogle mærker sælger biler med "alternativ" autohjælp (= ikke ADAC) inkluderet i x år - og dermed i ADAC's tal fremstår som "fejlfrie"...................................

Dette indlæg blev 10-08-2010 09:46 redigeret af dets forfatter.