Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

08-08-2010 kl. 15:13

Man kan polere meget væk, hvis man har styr på det. Så længe det ikke er ridser der føles som krater når man kører neglen stille og roligt over.

Med hjælp fra nogle ordentlige produkter og en seriøs omgang knofedt, tror jeg godt du kan få gjort bilen pæn igen.
Jeg har selv poleret en meget matrød bil incl div ridser, og det kan blive rimeligt pænt. Så tror jeg stadig at en blå farve er nemmere at have med at gøre.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

René Valin

René Valin
bruger siden
01-02-2004

08-08-2010 kl. 19:57

nu har jeg HÅND poleret biler i 15 år både mine egne og venner og bekendte og andre godt folks biler! Ridser skal vurderes efter hvor dybt de er trængt ind. Er de "gået" igennem lakken er der ikke noget at gøre, men de fleste vask ridser kan med lethed fjernes. Du skal købe en lakrens med slibemiddel, Eks. Alaska lakrens (blå etiket) og så sørg for at polér med let hånd, du skal ikke slibe den væk med kno fedt :) Husk at der hvor bilen er behandlet med lakrens SKAL du give voks og gerne en god lakforsegling!

Dette indlæg blev 08-08-2010 20:07 redigeret af dets forfatter.

René Valin

René Valin
bruger siden
01-02-2004

08-08-2010 kl. 20:05

Man kan sagtens polér i hånden, det har jeg gjort i over 15 år nu og alle mine kunder er vendt tilbage da de såkaldte "proffesionelle" ikke kan levere samme kvalitet som mig :)) MEN det er hårdt arbejde og jeg kan godt forstå de klargørings firma'er der bruger maskiner til "salgsklargøring" da det er MEGET hurtigere og ikke så hårdt for medarbejdernes helbred ;)

Dette indlæg blev 08-08-2010 20:07 redigeret af dets forfatter.