Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Henrik Nørgaard Nielsen

Henrik Nørgaard Nielsen
bruger siden
06-01-2004

05-08-2010 kl. 21:40

Hvis du laver en kopi af din originale nr plade, så begår du lovbrud. Tager du din bagerste nr plade og flytter den ud bagerst på cykelstativet, da man ikke alligevel kan se den fast monterede nr plade på bilens bagerste punkt pga af cyklerne, så mener jeg ikke at der er grundlag for et bødeforlæg. Kører du i udlandet, så vil de acceptere denne løsning, men hvordan det lokale Politi her i Danmark vil reagere ved jeg ikke, men nu har du argumentet for en evt konfrontation med en lokal dansk Politi mand. God ferie

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

22-07-2013 kl. 14:54

Nej, du må ikke flytte din sorte nummerplade om bagpå.

Men jeg har da lavet samme nummer - fordi min 3. nummerplade var røget af, og jeg havde bestilt en ny. Den bagerste på bilen røg derom, og på typiske vis ryger man efter 150 km på motorvej i en total razzia. Jeg viste dem kvitteringen på at den røde nummerplade var bestilt, og de mente selv at det var bedre end ingenting. Så ingen bøde for det.

Dette indlæg blev 22-07-2013 15:39 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

22-07-2013 kl. 15:49

En ny koster 148 kr, og det tager ca. 21 dage at få den, så bestil den i god tid.

Nej, man nå ikke rykke rundt på sine nummerplader.

Profil slettet

Profil slettet

22-07-2013 kl. 16:39

Men jeg vil uanset hvad stadig rykke den sorte på cykelholderen - det er stadigvæk bedre end ikke at have nogen synlig. Og kan du fremvise en kvittering på at den er bestilt, så er de fleste betjente ret large.

Profil slettet

Profil slettet

22-07-2013 kl. 16:50

Jeg ville da hellere lade den side, jeg ved ikke hvad der er værst? at du fusker med placeringen af nummerpladen? eller om du skygger for din nummerplade bag på ?

Du kan jo altid fremvise kvitteringen på den bestilte nummerplade hvis du bliver stoppet.

Profil slettet

Profil slettet

22-07-2013 kl. 17:12

mads Andersen

bruger siden
06-04-2005

skrev:
Jeg ville da hellere lade den side, jeg ved ikke hvad der er værst? at du fusker med placeringen af nummerpladen? eller om du skygger for din nummerplade bag på ?

Du kan jo altid fremvise kvitteringen på den bestilte nummerplade hvis du bliver stoppet.

Uanset hvad, så er det da altid bedre at have en synlig nummerplade. I Norge og Sverige er det lovligt at lave sin egen som en midlertidig løsning, hvis man har tabt sin anden, eller ikke fået en ny endnu, og man kan fremvise en kvittering.

Profil slettet

Profil slettet

22-07-2013 kl. 18:27

Ok, det vidste jeg ikke, men hvis det bare er til kørsel i Danmark, så ville jeg "tage" chancen.