Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

05-08-2010 kl. 09:15

Sjov historie, jeg har også lige sagt farvel til min Octavia, den var jeg bestemt heller ikke tilfreds med, jeg havde mange af de samme ting som du nævner, jeg synes at bilen var lille i kabine og undervognen var ikke god, selv med en justring og nye dæk.

Småting som hele tiden gik i stykker, men det har ikke skræmt mig fra at købe en Skoda igen, jeg troede bare at den var bedre, man hører og læser jo alle vejne hvor god den er.

Ps. Sæderne er direkte dårlige, jeg fik ondt i ryggen af dem og det har jeg aldrig oplevet i nogle af de snart 20 biler jeg har ejet. Selv min toyota aygo hvor sæderne var et "bænk" agtige, der sad man rigtig godt, ikke luxsus sofa godt, men de var dejlige.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

05-08-2010 kl. 11:32

Lyder da som noget af en mandagsbil!
Har selv haft Fabia i nogle år uden problemer.

Profil slettet

Profil slettet

05-08-2010 kl. 11:37

Tak for et udmærket indlæg. Du har ramt plet med din nye bil og får desuden 7 års garanti, det kan næppe blive bedre.

Jeg har selv ejet en Octavia 2.0 TDI fra ny, model 2007. Den bedste og mest fejlfrie bil jeg nogensinde har haft. Sæderne var ganske enkelt fremragende, ligeså motoren som havde oceaner af kræfter og kørte langt på literen.

Mandagsbiler finder du alle steder, selv hos Toyota.

Dette indlæg blev 05-08-2010 11:41 redigeret af dets forfatter.

Michael N

Michael N
bruger siden
06-04-2005

05-08-2010 kl. 17:18

Jeg tror du bliver glad for dit bilvalg... har selv en Ceed SW 1,6 crdi sport.
Meeeeen selv om det er en fin bil så er der også ting der ikke er 100%
læs mere her www.kisklub.dk
Heldigvis så virker Garanti ordningen, jeg har aldrig oplevet bedre service end den jeg har fået hos nelleman i odense... ok de er lidt dyrere end andre men tiptop service.

Det du skal være opmærksom på er bagklappen... vi er mange KIA ceed ejere der har fået den malet om en til flere gange !
Bakspejlet kan rasle og USB indgangen i det ellers udemærkede simens anlæg kan drille lidt.

Michael N

Michael N
bruger siden
06-04-2005

07-08-2010 kl. 22:35

Kender en del Mercedes og Passat ejere der ikke er parat til at skrive under på det....

Profil slettet

Profil slettet

08-08-2010 kl. 17:30

Jeg er selv på jagt efter en ny station car til familien, og valget står mellem Skoda Fabia combi og Kia Ceed SW. Jeg har allerede prøvet Skoda, og synes at det kørte rigtigt godt. Det eneste jeg kan finde ved den er, at ved høje fart på motorvej kan jeg mærke rystelse. Jeg tror at det skyldes, at det er en sport version jeg prøvede, med tynde dæk og dermed mindre stød absorption fra dækket.

I dag prøvede jeg at kigge på en Kia Ceed SW. Kia nævnte at der ydes 7 års garanti, men efter at have kigget på det med småt, kan jeg se, at der ikke er meget "garanti" ved den. Der er mere tale om en "forlængede reklamations ret". Det med 7 års garanti lyder mere som en sælger trick, der lokker folk til at købe? Ret mig hvis jeg tager fejl.

Efter at have prøvet Kia, hælder jeg stadig til Skoda Fabia. Synes at TSI motor kørte ret godt, og selvom at man med Kia får meget indvendigt udstyr, er det min fornemmelse, at udstyr mangler kvalitet, og det synes som om, at Kia satser salg på kvantitet end kvalitet.

Tilbage er der kun at sige held og lykke med din ny Kia, og jeg håber at du melder tilbage løbende med din oplevelse af den.

René Valin

René Valin
bruger siden
01-02-2004

08-08-2010 kl. 19:52

ja velkommen i den efterhånden meget lange række af utilfredse VAG kunder.

Syntes det var skræmmende da en stor dansk brugtbilsforforhandler direkte fraråde mig at købe den nye model passat fra VW da de døjer en en del med kvliteten, han vil hverken eje eller sælge dem!

Vi endte med en mondeo og har ikke fortrudt!!!!! Vi har kørt 70000 km i den nu og den har kostet 6500,- i service og rep. ( Bilen har rundet 205000km )

Jeg har en meget god ven som lige har været i flensborg til service med hans 2005 octavia 2,0 TDI og det kostede ham 15000,- da kobling pludselig også var færdig og bagbremser var døde... den havde kørt 190000 km........... han er trods alt glad for at det var i tyskland de opdagede det!!! :)