Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

03-08-2010 kl. 15:16

Hvilken Peugeot og årgang er det ? hvor mange km har den kørt og er hvornår skal den til syn ? er der fuld servicebog på den, altså passet og plejet.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

03-08-2010 kl. 21:47

Sælg den privat, hvis du vil have mest for den.
Find en slutseddel på FDM/bilbasen etc. udfyld den ved salg, sørg for at der står at der ikke er garanti/reklamationsret, sælges som beset.
Check kørekort inden prøvetur, tag selv med.
Modtag kun kontanter eller bankcheck.
Check evt om den er afmeldt efter nogle uger.
Overvej om du har lyst til at handle med personen. Har selv sagt nej til at handle med en person jeg synes virkede tvivlsom/utroværdig

Profil slettet

Profil slettet

04-08-2010 kl. 10:51

Det er mest sikkert at køre ned og omreg. bilen sammen, så er handlen afsluttet med det samme.

Jeg har solgt de først 10 biler og jeg har kun oplevet at skulle ringe til køberen 1 gang, så du kan godt lade køber selv omreg. bilen hvis du stoler på ham.

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

05-08-2010 kl. 15:00

Det er jo en fin ide at omregistrere med det samme, men nogle købere (inkl. mig selv) vil med sikkerhed blive irriterede over evt. at skulle tage fri etc. for at kunne mødes på motorkontoret.
(Attesten kan evt. hentes så i udfylder sammen) Men det er jo også et spørgsmål om ikke at "irritere køber", der ret beset har 3 uger til at omregistrere.

Jeg har handlet en nogle gange privat og har kun oplevet problemer een gang, hvor omregistrering trak ud. Men da jeg havde navn/adresse på køber og en underskrevet salgsaftale tog jeg bare på motorkontoret og fik den "tvangsafmeldt" så egentlig ikke det store problem (men selvfølgelig lidt irriterende).

Så hvis du handler med folk der virker rimelig fornuftige/troværdige og sørger for at have deres navn/adresse (se gerne kørekort) på en underskrevet salgsaftale, burde det ikke give anledning til problemer.

Dette indlæg blev 05-08-2010 15:05 redigeret af dets forfatter.

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

05-08-2010 kl. 17:34

Det er ikke for sælgers regning efter de 3 uger!
Når man har en underskrevet salgsaftale kan man på motorkontoret få den tvangsafmeldt, ved af fremvise dokumentationen for salget og udfylde en blanket. Så får man afgift/forsikring retur fra den dato.

Jeg har også "Been there"