Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Søren Meyer

Søren Meyer
bruger siden
12-08-2007

01-08-2010 kl. 14:23

Hej Jesper,

Jeg har selv haft en 156'er 2.0 T. Spark.

Lad mig slå det fast med det samme - ud over, at bilen er fantastisk at se på, så er den også sjov at køre i og styreegenskaberne er i top.

Med det sagt, så er en Alfa så "italiensk" som en bil kan være - dvs. at de ofte fejler eller kommer til, at fejle en masse underlig ting. Jeg tror at det er svært, at finde en fejlfri Alfa og navnlig én der har gået nær de 200.000 km.

Min egen 156'er var rustet op i undervognen, elektronikken begyndte at fejle og det værste var, at motoren brød i brand pga. en utæt servopumpe (olien fossede ud og blev antændt).

Hvis du ikke gider, at have for mange værkstedesregninger og køre på værksted nu og her, så er en Alfa ikke noget for dig.

Ja - der findes sikkert nogle fejlfri eksemplarer, men jeg kender ikke til dem :).

Som sagt - regn med en del udgifter på sådan en bil.

Når du skal ud og kigge på en Alfa, så kig efter:

1. Rust i undervognen - navnlig i de bærende dele!

2. Udstødningsrøg - hvis røgen er blålig, så kan du godt regne med, at bilen bruger meget olie og at du derfor ofte skal efterfylde op!

3. Test elektronikken.

4. Om motoren har været udskiftet!

5. Om servicebogen er udfyldt.

Personligt vil jeg aldrig købe en Alfa der har gået nær de 200.000 km..

Jeg vil gå efter én med lidt færre km og selvfølgelig én med en fuld servicebog og MEGET gerne én der har været undervognsbehandlet tidligt.

En lille advarsel - når du først har ejet og kørt Alfa, så er du solgt! Jeg har bestemt ikke haft min sidste Alfa :).

God jagt!

Mvh.

Søren

Dette indlæg blev 01-08-2010 14:25 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

01-08-2010 kl. 16:38

Jeg har haft mange Alfaer, den seneste var en 156 3.0 v6 fra 2004. Som alle Alfaer en pragtfuld bil på vejen, du kører altid den længste vej hjem. Men men alle de fejl der jævnligt dukker op gør livet surt i længden. Jeg bliver dog aldrig kureret for min Alfa syge og håber kvaliteten bliver forbedret i fremtiden.
For det beløb du har til rådighed vil jeg holde mig langt væk fra Alfa Romeo og i stedet købe en japaner: Toyota Avensis, Nissan Primera eller Mazda 626.

Shiraz Akhtar Dar

Shiraz Akhtar Dar
bruger siden
25-08-2007

01-08-2010 kl. 20:33

Dette indlæg er slettet af en forummoderator.