Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
28-07-2010 kl. 09:39
Stor Mercedes 4WD blinker og trækker ud. 1m senere og han havde ramt mig. (gulpladebil, gad vide om han var fordybet i salgssamtaler under kørslen, med håndfri eller ej er man så lidt fraværende...)
På vej hjem trækker en tysker ud foran mig uden at blinke (og de har ellers været vant til det i mange mange år), jeg når ikke at bremse (er heller ikke meget for at "blinke" med bremselysene på motorvejen) men trækker over højre vognbane og slipper speederen, når forbi tyskeren og trækker ud foran ham (så meget plads var der) bare for at understrege at det var noget lort, det han lavede.
Manden fatter ikke "vinket med vognstangen" men giver mig fingeren... Min mening om dette: Havde han IKKE set mig, så havde han haft dårlig samvittighed, ergo: han havde set mig og trukket ud foran mig med vilje. Som eksemplet viser kunne han sagtens have ladet mig komme forbi UDEN at han skulle bremse for den forankørende!
Med til historien hører, at jeg IKKE hører til de folk, der konstant ligger i venstre vognbane. Jeg bruger den KUN til overhalinger. Har jeg overhalet højre om? Tja, jeg har prøvet at undvige ham, og så VAR jeg forbi ham...
Men kørestilen ER blevet mere rå. Kig jeg tilbage, tilpas farten, så trafikken glider. Jeg plejer at orientere mig efter "huller" i venstre vognbane og evt. sætte farten lidt ned eller speede lidt op for at glide ind i de huller uden at genere nogen. Kan jeg ikke komme ud, så venter jeg...
Og prøv at holde god afstand, så unødvendige opbremsninger undgås. Lysende bremselygter og tæt trafik giver spontane kødannelser med fare for ulykker. Det viser undersøgelser fra Tyskland, der har haft dette problem i lang tid.
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
28-07-2010 kl. 11:49
Rigtigt mange mennesker har misforstået hvad den regel går ud på.
De tror at når de skal skifte vejbane, og at de så blinker, så har de RET TIL/KRAV PÅ at skifte vognbane uanset hvor farligt det end er det de har gang i. Det er særdeles uheldigt må man sige. Og der er rigtigt mange der begår den fejl konstant.
Men det er rigtigt at der burde måske laves en kampagne, så folk forstår den regel. Det ville gøre at der ville opstå færre farlige situationer.
Men jeg oplever den også tit.
Profil slettet
28-07-2010 kl. 22:18
Jeg mener at dem fra højre bane må tilpasse sig. Prøv at flyde med trafikken også i overhalingsbanen, selvom man så evt. skulle overskride max. hastigheden en smule.
Profil slettet
28-07-2010 kl. 23:03
Profil slettet
29-07-2010 kl. 22:35
Som bilist har vi ikke ret, men pligt til at vise hensyn