Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Benny Due

Benny Due
bruger siden
09-10-2003

25-07-2010 kl. 19:39

Det kan fint lade sig gøre, og der er ingen restriktioner ang fart og deslige, HUSK dog lige lygtebom og "tredie nummerplade"

God tur !!

Dette indlæg blev 25-07-2010 19:39 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Morten H

Morten H
bruger siden
03-04-2005

26-07-2010 kl. 01:43

Hej alle bilkyndige.

Jeg har et spørgsmål ifm. tråden:

Har en eller flere brugere herinde erfaringer med, at barnevognsstellet bliver skævt af, at hænge på en cykelholder?

Jeg har hørt enkelte rygter om, at barnevognsstellet bliver vredet lidt, når det hænger bag på bilen, men er det en skrøne, eller kan rygtet bekræftes?

MVH Morten

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

26-07-2010 kl. 16:18

Det tager nu lidt mere end 1 minut at montere stellet på trækket. Vi har gjort det flere gange, og det er altså kun noget man gider, når man f.eks. til ferieture har bilen helt fyldt indvendigt.

Jeg har altid taget hjulene af barnevognen, da jeg er lidt bange for at tabe dem, når stellet hænger på cykelholderen.
Desuden er der monteret et net på kurven af vores barnevogn - det har jeg også taget af.
Hjulene kan så sættes på cykelholderen og herefter stellet ud over.
Så skal det hele spændes fast med en elastik.
Nu kan lygtebommen monteres, og kablet skal lige snurres omkring et par gange, så det ikke slæber hen af jorden.

Det sidder skam ganske fint, når det først sidder. Men det tager altså lige fem minutter. På min bil kan man desuden ikke komme i bagagerummet, når cykelholderen er monteret, hvilket også er lidt irriterende.
Men alt i alt er det mere behangeligt at have stellet bagpå, end at have det på tagbøjler på taget, hvilket vi også har prøvet.

Hvis stellet hænges korrekt, kan jeg absolut ikke forestille mig, at det skulle tage skade af behandlingen. Men selvfølgelig skal det da hænges i de kraftigste stænger i stellet.