Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

23-07-2010 kl. 00:08

Dette indlæg blev 23-07-2010 00:43 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

23-07-2010 kl. 07:04

Hvorfor tager du ikke en Renault Grand Scenic, du kan få en 2007 med ca. 100.000 km på tælleren til ca. 150.000 kr.

Der er lige så meget plads i, men ja det er ikke en S-max, men det er klart et bedre valg end en frikørt taxi med 300.000 km til ca. 50.000 kr mere.

Claus Bjerre

Claus Bjerre
bruger siden
15-12-2009

23-07-2010 kl. 08:22

Den er for dyr....

Ved ikke om den er meget veludstyret for det må være svaret... Motor og transmission skal nok holde men det er alt for dyrt... Nogle af de alm brugsmodeller i diesel er nede i priser fra 220000 og de har kun gået det halve... Jeg ville ikke købe en frikørt. Og det er ikke fordi det er en Ford... Jeg ville heller ikke købe en mercedes der var frikørt for den sags skyld... Det holder bare ikke... Det kan oftest blive et dyrt bekendtskab og det er hård kost for enhver bil...

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

23-07-2010 kl. 09:50

Hej Mikkel.

Nu skriver du ikke hvor mange km. den forventes at skulle køre om året?
Når en bil har kørt 300.000 så er det et lotteri hvor meget mere den kører, du kan være heldig at den kører 500.000 eller den kan "dø" imorgen.
Hvis du køber den, så skal du have plads i budgettet til en ny motor, gearkasse eller andet. Jeg vil mene du bør sætte 50.000,- af til dette, og så håbe at du ikke får brug for pengene.

Hvis du kører mange km. så skal du holde dig langt væk fra en bil med højt km.
Køb en Berlingo eller lignende, du kan godt få noget næsten-nyt til 200K
og glem de fine fornemmelser nu, så må du spare sammen til drømmebilen om nogle år.

Profil slettet

Profil slettet

23-07-2010 kl. 13:47

Tandremskift er ved 120.000 km eller ved hvert 4 år. ( uanset kørte km ) på alle benzin, 1.6 motor skal til service hvert 2. år/ 30.000 km 2.0 motor skal til service hvert år eller / 15.000 km

Profil slettet

Profil slettet

24-07-2010 kl. 06:45

Jeg ville mene at en Espace er en langt større bil en end S-max.

jeg ville ikke tage den første, da den har kørt 382.000 km det er alt for meget, den anden ser fin ud og hvis det er Toyota du vil have så er den da et kig værd.

Du bør som min. kigge nærmere på Renault, da du med det samme vil se og mærke at den er 100 % lavet til børnefamilien, alt passer og sidder som det skal og hele bilen er bare lavet til 2 voksne/ 3børn.

Jeg havde også en Octavia før jeg købte vores Grand Scenic og bare det at sikkerhedsslen er alt for kort i Skodaen på bagsædet til en bagudvent autostol er ikke så fedt vel? der er den rigtig lang i Scenic og sådan kunne jeg blive ved, den bil er bare tilpasset til børnefamilien, så det er helt klart den jeg vil anbefale.

Profil slettet

Profil slettet

26-07-2010 kl. 08:05

jeg synes også at der er lidt for meget elektronik, men det vender man sig til, især når visse ting bare er skide smart, såsom når du slukker bilen, så trækker den automatisk selv håndbremsen :-)

Profil slettet

Profil slettet

26-07-2010 kl. 18:37

Jeg havde en Octavia og jeg blev ret skuffet over alle de småfejl, den havde, det kom hele tiden et nyt problem, men det afholder mig da ikke for at købe en igen, det var sikkert nok bare en mandagsbil?

Elektronikken er et problem i de franske, men det er ikke ensbetydende med at ALLE franske biler har store problemer vel ?

Få en FDM test inden levering, så er du godt dækket.